Fotocredit:
Renault
Oficiali ai Renault vor trebui să dea explicații luni, 18 ianuarie, în fața comisiei guvernului francez ce se ocupă de investigarea posibilelor nereguli legate de testele de emisii poluante. Suspiciunile nu se răsfrâng doar asupra Renault, dar și asupra altor constructori de automobile străini cu activități de vânzări în hexagon.
Vă reamintim că joia trecută ministrul francez la mediului, dna Segolene Royale a declarat faptul că în urma perchezițiilor efectuate la sedii Renault din Franța nu au fost descoperite probe concrete cum că fabricantul francez ar fi folosit metode asemănătoare celor de la Volkswagen pentru a păcăli testele de emisii poluante.
Cu toate acestea, o serie de teste suplimentare făcute de Ministerul Mediului pe automobile Renault, dar și Ford sau Mercedes-Benz au scos la iveală rezultate de câteva ori mai mari dacă vorbim de emisiile de NOx. Modelul cu problemele cele mai mari este SUV-ul Captur cu motor 1.5 dCi Euro 6 (în versiunile de 90 și 110 CP), ce a înregistrat valori medii de cinci ori mai mari ale cantităților de NOx emise, în comparație cu limitele legale și testele oficiale prin care s-au stabilit normele de poluare. Mai sunt trecute pe listă și un Espace Euro 5, dar și o utilitară cu motor tot Euro 5.
Testele suplimentare constau dintr-un set de trei verificări - una clasică, în laborator și care respectă metodologiile europene NEDC, alta modificată ce include modalități de detectare a metodelor de fraudare (spre exemplu capota este închisă) și o a treia pe circuit, în condiții foarte apropiate de condițiile reale de trafic.
De la Ford a fost testat C-Max cu motor TDCI Euro 6 care a înregistrat valori mai mari de noxe la testele pe circuit. Modelul produs de Ford s-a încadrat însă în limitele legale atunci când a fost testat în laborator.
Și un Mercedes-Benz S-Class (S 350 d Euro 6) a avut parte de teste suplimentare, rezultatele fiind, ca să cităm, "incoerente". Lucru ce a născut suspiciuni. Constructorul german a negat însă orice implicare în păcălirea testelor de emisii la motoarele produse în curtea sa, menționând faptul că motoarele dCi Renault de echipează mașinile Mercedes-Benz "au fost livrate cu toate asigurările din partea firmei franceze, cum că nu conțin niciun soft de păcălire a testelor".
UTAC, organizația oficială de certificare a normelor de poluare din Franța, a mai testat și Volkswagen Tiguan și Audi Q3 echipate cu motoarele incriminate în scandalul Dieselgate. Rezultatele au ieșit, cum era de așteptat, "pozitive la furt".
În schimb, au fost declarate "curate" două modele PSA (208 cu motor diesel Euro 5 și un 508 Euro 6), o Toyota cu motor Euro 4, dar și un BMW Seria 3.
Sursa: LesEchos.fr
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: