Știri

Noul Renault Kadjar - iată primele imagini şi detalii tehnice

Fotocredit: 

Renault
Noul Renault Kadjar 2015
Renault a dezvăluit astăzi noul crossover compact Kadjar, în cadrul unui eveniment desfăşurat la Paris, "dirijor" fiind chiar CEO-ul Renault, Carlos GHOSN. Kadjar devine astfel fratele mai mare al binecunoscutului Renault Captur.
 
Renault încearcă astfel să câştige o cotă de piaţă din ce în ce mai mare într-un segmen care creşte uimitor în ultimii ani - cel al SUV-urilor de clasă C. Modelul partenerilor de alianţă a Renault, Nissan Qashqai a fost cel mai bine vândut SUV compact în Europa anul trecut, cu 204.000 de exemplare vândute. Renault a vândut tot anul trecut aproape 180.000 de unităţi Captur.
 
Noul Renault Kadjar împarte aceeaşi bază cu Nissan Qashqai, fiind construit pe platforma CMF-C/D (Common Module Family), lansată în 2013 de Alianţa Renault-Nissan şi destinată modelelor mari din portofoliu. A rezultat astfel un crossover de 4.45 metri lungime, 1.84 metri lăţime şi 1.6 metri înălţime.
 
Estetic nu putem trece peste asemănările cu modelul Captur, partea frontală fiind o reinterpretare stilistică a ceea ce ne oferă vizual cel mai mic crossover Renault. Un alt model din care s-au inspirat designerii francezi este conceptul DeZir, rezultând un SUV ce denotă dinamism, forţă şi aventură. Renault introduce faruri full-LED, la fel ca şi blocurile optice spate, puse în lumină de clustere cu LED, spectaculoase dar şi mult mai vizibile noaptea. Farurile includ, evident, lumini de zi cu LED.
 
Din lateral noul Kadjar inspiră fluiditate, prin liniile desenate cursiv şi care unesc partea din faţă cu posteriorul.
 
La interior Renault se laudă cu cel mai mare spaţiu oferit în clasă, planşa de bord masivă fiind dominată de un ecran tactil, parte componentă a sistemului multimedia R-Link 2.
 
Clienţii vor putea configura noul Renault Kadjar atât în varianta 4x2, dar şi în versiunea cu tracţiune integrală. Versiunile 4x2 includ sistemul Extended Grip care optimizează în timp real tracţiunea pe puntea faţă în funcţie de condiţiile de drum. Variantele 4x4 dispun de modurile Auto, LOCK şi 2WD - care permit şoferului să aleagă opţiunea ideală pentru transmisie, în funcţie de situaţie. 
 
Garda la sol este de 19 cm, în timp ce unghiurile de atac/degajare faţă/spate au valorile de 18, respectiv 25 de grade. Raza de bracaj are o valoare extrem de bună pentru lungimea mşinii, fiind de doar 10.72 metri.
 
Volumul portbagajului atinge valoarea de 472 de litri, în timp ce pasagerii dispun de spaţii suplimentare pentru depozitare ce însumează alţi 30 de litri.
 
Încă nu ne-au fost dezvăluite versiunile de motorizare, dar este de aşteptat ca sub capota noului Renault Kadjar să stea bine-cunoscutele 1.5 dCi şi TCe 90 şi 120. Vom reveni cu amănunte atunci când vom avea date certe.
 
UPDATE (23. iunie 2015): Puteţi vizualiza aici versiunile de motorizare şi de echipare ale noului Kadjar.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: