Știri

Noul Mercedes-Benz E-Class - primele imagini cu exteriorul

Fotocredit: 

Mercedes-Benz
Noul Mercedes-Benz E-Class 2016
Mai sunt câteva zile până la prezentarea în premieră mondială a noului E-Class, cu ocazia Salonului Auto de la Detroit și iată că deja au apărut imagini (neoficiale) cu exteriorul limuzinei de clasă mare Mercedes-Benz. Asta după ce la începutul lunii decembrie 2015 germanii ne prezentau (de data asta oficial) o galerie foto cu interiorul mașinii.
 
Cum era de așteptat, noul Mercedes-Benz E-Class urmează îndeaproape rețeta folosită de designeri la actualele C-Class și S-Class, rezultatul final fiind o mașină ce poate fi ușor confundată pe stradă cu surorile ei. Aceleași forme rotunjite, cam aceleași faruri și evident blocurile optice spate care seamnă izbitor de tare cu ce vedem deja la C-Class și S-Class.
 
Noul E-Class este însă un produs ce beneficiază de multe soluții tehnologice noi, cum ar fi farurile LED Multibeam, oferite ca și dotare opțională. Acestea includ în seria de elemente optice luminile de zi, semnalizatoarele, luminile de tip Coming Home, pe lângă clusterele responsabile de faza scurtă și cea lungă. "Responsabile" pentru toate aceste elemente sunt nu mai puțin de 84 de LED-uri, care funcționează controlate de un computer central ce adună informații în timp real provenite de la camerele video din parbriz. Astfel, experiența condusului pe timp de noapte este dusă la un cu totul alt nivel, prin eficientizarea la maximum a iluminării șoselei parcurse.
 
Interiorul noului E-Class este poate capitolul la care Mercedes-Benz rupe cu adevărat gura târgului, noua planșă de bord asemănătoare cu ceea ce vedem la S-Class aducând laolată elemente hi-tech cu materiale de lux, de cea mai bună calitate. Tradiționalele ceasuri de bord sunt înlocuite pe versiunile superioare de echipare de un display cu diagonala de 31.2 cm și rezoluția de 1920x720 de px lângă care se alătură un alt display identic prin intermediul căruia sunt controlate toate funcțiile sistemelor de infotainment. Cele două ecrane sunt acoperite de o suprafață de sticlă continuă care dă impresia unui singur ecran.
 
Variantele de echipare de bază beneficiază de un display  de 17.8 cm (cu rezoluție de 1000x600 px) situat între ceasurile de bord și de un display amplasat în partea superioară a consolei centrale, cu diagonala de 21.3 cm și rezoluția de doar 960x540 de px.
 
Șoferul își poate personaliza informațiile afișate pe cele două display-uri, iar noapte o serie de LED-uri aflate sub acestea creează prin lumina lor difuză senzația că cele două ecrane ar pluti deasupra planșei de bord. Alte clustere de LED sunt dispuse în locuri bine gândite de la interiorul mașinii, pentru a crea o atmosferă aparte prin cele 64 de nuanțe posibile în care pot fi aprinse.
 
Comenzile de pe volan nu mai sunt reprezentate de clasicele butoane fiind înlocuite de suprafețe tactile ce se comportă la fel ca ecranul unui smarphone. Șoferul poate folosi așdar gesturi precum SWIPE sau PINCH. Adițional comenzilor tactile se poate comanda opțional sistemul LINGUATRONIC ce permite controlul vocal pentru nenumărate funcții ale mașinii. Controlul funcțiilor sitemului de infotainment se poate face însă și individual de către fiacare pasager.
 
În variantele de echipare superioare este disponibil un sistem audio produs de Burmester, cu 23 de difuzoare, ce creează o atmosferă de sunet aparte, tridimensională.
 
Scaunele oferite pe noul Mercedes-Benz E-Class oferă o varietate și mai mare de forme ergonomice și de posibilități de control, clienții având posibilitatea de a-și alege varianta potrivită în funcție de nivelul de echipare și de preferințe.
 
UPDATE 11 ianuarie 2016
 
Noul Mercedes-Benz E-Class va putea fi configurat în momentul lansării pe piață cu un motor pe benzină, de 2.0 litri, turbo, ce dezvoltă 184 de CP și 300 Nm cuplu maxim sau cu un turbo-diesel, tot de 2.0 litri, care furnizează 195 de Cp și 400 de Nm cuplu maxim.
 
Ulterior clienții vor mai putea alege și variantele E 350 d (motor în șase cilindri diesel de 3.0 litri, 258 CP, 620 Nm cuplu maxim), E 400 4MATIC (motor în șase cilindri pe benzină de 3.0 litri, 333 CP, 480 Nm cuplu maxim) sau E 350 e - versiune plug-in hybrid ce combină un motor de 2.0 litri pe benzină cu un motor electric și care furnizează un total de 279 de CP și 600 Nm cuplu maxim. Noul Mercedes-Benz E 350 e permite rularea în modul full-electric pe o distanță de maximum 30 de km, consumul mediu în modul mixt nedepășind 2.1 l/100km.
 
Puterea este transmisă la roți prin intermediul unei cutii de viteze automată 9G-TRONIC, de ultimă generație.
 
Oferta de motoare nu se va opri aici, urmând a fi disponibile și un nou motor diesel de 150 de CP, dar și unul pe benzină turbo de 245 CP. Ambele propulsoare sunt în patru cilindri.

 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: