Fotocredit:
BMW
Cu o lungime ce nu depăşeşte patru metri, noul BMW i3 vrea să devină lider pe piaţa automobilelor electrice premium pentru oraş.
Inginerii bavarezi au dezvoltat un propulsor electric ce dezvoltă 170 de CP şi un cuplu maxim de 250 de Nm. Bateriile ce alimentează motorul sunt amplasate sub podea, rezultând astfel un centru de greutate cât mai jos posibil.
Caroseria noului i3 este construită din plastic ramforsat cu fibră de carbon, lucru ce a permis o rigidizare peste medie, la care se adaugă avantajul economiei la capitolul greutate. Stâlpul B lipseşte, ceea ce se traduce printr-un mai bun acces în habitaclu.
Autonomia asigurată de acumulatori variază între 130 de km în modul Normal şi 200 de km în modul ECO+. Clienţii pot opta şi pentru o variantă cu un motor termic suplimentar, de origine BMW Motorrad, care prin cei 37 de CP furnizaţi încarcă acumulatorii la nevoie. În caest fel autonomia poate fi extinsă până la un maxim de 300 de km.
Alimentarea bateriilor se poate face de la o priză normală, dar şi de la staţii special concepute, acolo unde timpul de reîncărcare se reduce foarte mult.
Interiorul lui BMW i3 este "atins" de tuşe futuriste, totul fiind minimizat şi optimizat până aproape de extrem.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: