Știri

Noul Audi A8 a fost prezentat oficial astăzi. Iată toate detaliile și imaginile oficiale

Fotocredit: 

Audi
Noul Audi A8 2018
Audi a dezvăluit astăzi noul A8, cu ocazia Summit-ului de la Barcelona. Ajunsă acum la cea de-a patra generație, limuzina gândită la Ingolstadt promite să se ridice cel puțin la nivelul rivalilor Mercedes-Benz S-Class și BMW Seria 7, grație avalanșei de noi tehnologii de performanță și confort utilizate, dar și prin intermediul unui design mai mult decât atrăgător.
 
Nu în ultimul rând, noul Audi A8 este primul automobil de serie din lume dezvoltat încă din start pentru a fi capabil să ruleze autonom cu ajutorul unor sisteme precum parking pilot, garage pilot sau traffic jam pilot. Toate acestea vor intra ușor ușor în producție începând cu anul viitor.
 
Estetica exteriorului duce la extrem toate formele de exprimare ale designerilor Audi, noul A8 fiind de departe vârful de gamă la acest capitol atunci când privim portofoliul actual de automobile al companiei germane. Unghiurile și abordările îndrăznețe desenează elementele clasice Audi - grila hexagonală a  radiatorului de tip Singleframe, farurile ce înglobează tehnologiile LED, Matrix LED sau laser, dar și conturul geamurilor laterale - lucru ce proiectează în față privitorilor o limuzină cu o imagine inconfundabilă, ce poartă cu mândrie sigla celor patru cercuri. Un plus important la capitolul prestanță este adus de stopurile LED, unite elegant printr-o linie optică ce stăbate întreaga lățime a portbagajului.
 
Noul Audi A8 măsoară nu mai puțin de 5.17 metri lungime în versiunea sa standard, în timp ce exclusivistul A8 L adaugă un plus de 13 cm la ampatament și implicit la lungimea totală.
 
 
Dimensiunile exterioare au permis realizarea unui interior demn de cele mai ridicate pretenții de confort cerute de clienții business, noul A8 oferind la acest capitol o atmosferă cu totul aparte, definită de întrepătrunderea elementelor clasice (precum pielea, aluminiul sau lemnul de esență rară) cu cele mai noi tehnologii prin intermediul cărora șoferul și pasagerii sunt conectați la funcțiile mașinii, dar mai ales la lumea digitală oferită de internet.
 
Și dacă verianta normală de ampatament oferă deja spațiu mai mult decât generos, Audi A8 L vine să puncteze prin locurile special dedicate pasagerilor spate. Opțional poate fi configurat locul din dreapta spate, acesta oferind maximul de confort prin multitudinea de reglaje și funcții de masaj și ventilație și, mai nou, prin intermediul funcției de masaj pentru picioare.
 
Pasagerii de pe locurile spate pot controla luminile ambientale, luminile de citit HD Matrix sau pot efectua convorbiri telefonice prin intermediul unei unități dedicate, separate de cele legate prin bluetooth la sistemul de infotainment.
 
Noul A8 este primul Audi de serie ce primește interfețe digitale de comandă a funcțiilor mașinii, clasicele butoane de control fiind înlocuite aproape în totalitate de ecrane tactile ce le preiau misiunea. Au dispărut astfel rotița de control și touchpadul prezente la vechea generație A8, șoferul și pasagerul față având la dispoziție un ecran tactil de 10.1 inch prin intermediul căruia se pot controla funcțiile mașinii. Consola centrală spate include la rândul său un astfel de ecran, "responsabil" de funcțiile dedicate pasagerilor de pe locurile din spate.
 
Comenzile vocale ocupă un loc exrem de important în interacțiunea dintre pasageri și mașină, putând fi astfel comandate funcții de confort, multimedia sau de navigație. Sistemul de navigație poate învăța traseele urmate uzual de șofer, oferind ulterior sugestii pentru o și mai bună eficiență de condus.
 
Noul Audi A8 se dorește a fi un vârf de gamă în ceea ce privește tehnologiile de rulare autonomă, limuzina germană fiind capabilă să ruleze fără ajutorului șoferului în traficul aglomerat de pe autostăzi sau drumuri expres la viteze de până la 60 de km/h. Botezat "traffic jam pilot", sistemul controlează mașina la plecarea de pe loc, putând ulterior accelera, vira și frâna în funcție de condițiile punctuale de trafic. În aceste condiții șoferul își poate lua mâinile de pe volan și se poate concentra la alte activități de infotainment.
 
Suplimentar, sistemele remote parking pilot și garage pilot pot parca sau scoate mașina din parcare sau din garaj, șoferul asistând de la distanță la toate aceste manevre.
 
Suspensiile noului Audi A8 oferă un control activ al durității amortizoarelor în funcție de dorințele șoferului  sau de condițiile de rulare. Astfel, fiecare roată în parte poate fi coborâtă sau ridicată independent prin intermediul unor actuatoare electrice alimentate de sistemul implementat în tehnologia mild hybridă ce funcționează la 48 de volți. Suplimentar, o cameră video scanează carosabilul din fața mașinii, oferind informații utile legate de starea drumului și care determină în timp real modificări la nivelul suspensiilor. Pentru o și mai bună dinamică pe viraje, roțile spate pot vira la un anumit unghi, în funcție de viteza de abordare a respectivelor curbe.
 
Oferta de motorizări pentru noul Audi A8 cuprinde pentru început două unități V6 de ultimă generație - 3.0 TFSI de 340 CP și 3.0 TDI de 286 CP, la acare se vor adăuga ulterior două propulsoare în opt cilindri (4.0 TDI de 435 CP și 4.0 TFSI de 460 CP). Vârful d egamă va fi reprezentat însă de un W12 de 6.0 litri.
 
Toate cele cinci motoare sunt cuplate la un starter inclus în sistemul mild hybrid pe 48V, capabil să ofere modul de rulate de tip coasting, dar și să repornească motorul termic în deplin confort. Sistemul hibrid poate să și recupereze energie, transformată ulterior în putere cu o valoare de până la 12 kW.
 
Audi va oferi noul A8 și în versiune plug-in hybrid L e-tron quattro, propulsată de un tandem compus din motorul 3.0 TFSI și o unitate electrică, ambele oferind un total de 449 de CP și 700 Nm puși la dispoziția șoferului. Bateria Li-Ion ce alimentează motorul electric oferă o autonomie de 50 de km în modul de rulare 100% electric.
 
Noile Audi A8 și A8 L vor fi asamblate în fabrica de la Neckarsulm și vor fi lansate pe piața din Germania la sfârșitul toamnei acestui an. Prețurile de start - 90.600 și respectiv 94.100 euro, TVA inclus.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: