Britanicii de la McLaren au prezentat astăzi primele detalii tehnice legate de motoarele noului McLaren P1.
De ce spunem motoarele? Pentru că noul P1 dispune de un duo hibrid compus dintr-un motor V8 bi-turbo de 3.8 litri, ce dezvoltă 737 CP şi un cuplu maxim de 720 Nm, şi un motor electric amplasat sub cel clasic, care produce nu mai puţin de 179 de CP.
Rezultă astfel o putere totală de 916 CP, care sunt transmişi la roţile din spate prin intermediul unei cutii automate cu dublu-ambreiaj şi şapte trepte.
Având o lungă istorie în Formula 1, McLaren a implementat şi pe noul P1 unele tehnologii provenite din lumea curselor, cum ar fi sistemul de reglaj al eleronului spate - DRS, care permite reducerea frecării cu aerul la viteze mari, precum şi tehnologia IPAS, care produce un "boost" de putere - în cazul noului model P1 vorbind cam de 180 de CP. Deasemenea un sistem asemănător KERS-ului din F1 recuperează energia cinetică de la decelerări - energie ce este transformată în energie electrică ce încarcă bateriile motorului electric.
DRS-ul şi IPAS sunt comandate de câtre şofer din butoanele amplasate pe volan.
Bateriile cântăresc 96 de kilograme, fiind montate în faţa celor două motoare, pentru o mai bună repartizare a maselor super-maşinii.
Noul McLaren P1 poate rula şi 100% doar cu ajutorul motorului electric, încărcarea bateriilor durând circa două ore.
McLaren P1 va fi lansat oficial la Salonul Auto de la Geneva, din martie.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: