Fotocredit:
Porsche
Anul acesta am avut parte de una dintre cele mai dramatice curse pe care le-a văzut vreodată legendarul circuit de la Le Mans, Porsche câștigând pentru a 18-a oară în istoria sa celebra cursă de anduranță prin echipajul Romain Dumas, Neel Jani și Marc Lieb. Fantasticul duel dintre Toyota și Porsche s-a decis cu doar 6 minute înainte de încheierea celor 24 de ore de cursă, într-o manieră în care nici cel mai talentat scenarist de film nu ar fi putut s-o conceapă.
Astfel, Kazuki Nakajima, aflat la volanul prototipului Toyota TS050 cu numărul 5, își anunța prin radio echipa că pierde puterea motorului, în momentul în care mai erau nici șase minute până la finalul cursei, iar Porsche-ul 919 Hybrid cu numărul doi se afla la mai mult de un minut în spatele echipajului japonez. Nakajima a reușit doar să-și aducă mașină până la linia de start sosire, fiind depășit de Porsche în ultimul tur. S-a scris astfel unul dintre cele mai dramatice episoade desfășurate pe Circuit de la Sarthe, privirile înmărmurite de durere ale membrilor echipei Toyota rămânând pentru multă vreme întipărite în memoria iubitorilor motorsportului.
Timp de aproape 24 de ore duelul dintre Toyota și Porsche s-a dus la cele mai înalte cote, după ce Audi a întâmpinat mari probleme la ambele sale prototipuri LMP1 R18. Echipajele Toyota cu numărul 5 și 6 s-au succedat pe rând la conducere cu Porsche-le cu numărul 2, echilibrul fragil fiind rupt doar în momentele intrărilor la boxe.
Problemele Toyota de pe final au permis Audi-ului cu numărul 8 să se claseze la final pe locul trei, după mașinile Porsche cu numărul 2 și Toyota cu numărul 6.
La clasa LMP2 câștigătorii cursei au fost francezii de la Signatech Alpine, clasa GTE pro a fost adjudecată de echipajul Ford GT cu numărul 68, constructorul american revenind anul acesta în cursele de anduranță cu un număr impresionant de mașini și cu nume mari de piloți în echipaje, iar la clasa GTE Am s-au impus italienii de la Scuderia Corsa, cu al lor Ferrari 458 Italia GT2, cu numărul 62.
Iată și cum au rătat podiumurile la cele patru clase, în ediția 2016 a cursei de 24 de ore de la Le Mans:
LM P1
1 - Porsche Team (#2 Porsche 919 Hybrid) Romain Dumas - Marc Lieb - Neel Jani
2 - Toyota Gazoo Racing (#6 Toyota TS050 Hybrid) Mike Conway - Kamui Kobayashi - Stéphane Sarrazin
3 - Audi R 18 Team Joest (#8 Audi R 18 Team Joest) Lucas Di Grassi - Loïc Duval - Oliver Jarvis
LM P2
1. Signatech Alpine (#36 Alpine A460-Nissan) Gustavo Menezes - Nicolas Lapierre - Stéphane Richelmi
2. G-Drive Racing (#26 Oreca 05-Nissan) Roman Rusinov - Will Stevens - René Rast
3. SMP Racing (#37 BR Engineering BR01-Nissan) Vitaly Petrov - Viktor Shaitar - Kirill Ladygin
LM GTE Pro
1 - Ford Chip Ganassi Team USA (#68 Ford GT) Joey Hand - Dirk Müller - Sébastien Bourdais
2 - Risi Competizione (#82 Ferrari 488 GTE) Giancarlo Fisichella - Toni Vilander - Matteo Malucelli
3 - Ford Chip Ganassi Team USA (#69 Ford GT) Ryan Briscoe - Richard Westbrook - Scott Dixon
LM GTE Am
1 - Scuderia Corsa (#62 Ferrari 458 Italia GT2) Bill Sweedler - Townsend Bell - Jeff Segal
2 - AF Corse (#83 Ferrari 458 Italia GT2) François Perrodo - Emmanuel Collard - Rui
3 - Águas Abu Dhabi-Proton Racing (#88 Porsche 911 RSR) Khaled Al Qubaisi - Patrick Long - David Heinemeier Hansson
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: