Fotocredit:
MINI
MINI continuă procesul schimbării generaţiilor prin prezentarea de astăzi a noului Clubman, model ce se doreşte un concept aparte, prin reinterpretarea ideii de maşină shooting brake compactă.
Faţă de vechea generaţie, noul Clubman preia partea frontală de la noile modele MINI, grila radiatorului de mari dimensiuni fiind mărginită în lateral de blocurile optice cu o suprafaţă generoasă. Partea laterală continuă în partea superioară suprafaţa parbrizului prin intermediul geamurilor portierelor şi "curge" mai departe armonios cu luneta din partea posterioară. Partea din spate este dominată de stopurile complet redesenate, amplasate fiecare pe câte o uşă ce compune hayonul.
Atât la exterior, cât şi la interior, noul model vine cu dimensiuni semnificativ mai generoase, nu doar raportat la generaţia precedentă, ci şi la noul MINI Hatch cu cinci uşi. Faţă de acesta are un plus de 27 centimetri în lungime, o lăţime mai mare cu nouă centimetri şi un ampatament extins cu 10 centimetri. Toate această creştere a dimensiunilor are efect asupra scaunelor - cinci locuri integrale -, dar şi a portbagajului al cărui volum standard de 360 de litri poate fi extins la un maximum de 1.250 de litri - totul datorită spătarului rabatabil al banchetei în raport 40:20:40.
Interiorul vine cu un design complet nou, în care se remarcă panoul de instrumente lat - cu cadru de contur al cockpitului în secţiunea superioară -, tabloul de bord pe coloana de direcţie şi instrumentul circular central integrat armonios, cu inel luminos LED şi afişaj pentru funcţiile automobilului, de infotainment, comunicare şi navigaţie. Sub afişajul central se regăsesc panoul de control al aerului condiţionat şi comutatoarele caracteristice MINI, în timp ce pe consola centrală se află frâna electrică de parcare, compartimentele de stocare, două suporturi pentru pahare, controlerul MINI şi cotiera. De asemenea, consola centrală şi panourile ornamentale ale uşilor sunt decorate cu benzi continuee de decor de cea mai bună calitate.
Noul MINI Clubman va putea fi configurat pentru început în trei versiuni - Cooper Clubman (motor pe benzină în trei cilindri, TwinPower Turbo, 136 CP), Cooper D Clubman (motor diesel în patru cilindri, TwinPower Turbo, 150 CP) şi Cooper S Clubman (motor pe benzină în patru cilindri, TwinPower Turbo, 192 CP).
În echiparea standard, puterea va fi transferată către puntea faţă prin intermediul transmisiei manuale cu şase viteze. În premieră pentru MINI, opţional este disponibilă şi transmisia Steptronic cu opt trepte (MINI Cooper S Clubman şi MINI Cooper D Clubman), iar clienţii care vor opta pentru modelul MINI Cooper S Clubman vor putea alege şi o transmisie sport Steptronic cu opt viteze. Pe de altă parte, pentru modelul MINI Cooper Clubman există şi varianta opţională de echipare cu transmisie Steptronic cu şase trepte.
Noul Clubman beneficiază de toate noile tehnologii introduse odată cu schimbarea de generaţii MINI, de la MINI Head-Up Display, Parking Assistant, Driving Assistant şi până la pachetele MINI Excitement sau MINI Connected.
Prin MINI Connected se oferă oportunitatea de extindere continuă a funcţiilor de infotainment prin integrarea continuă de aplicaţii noi în automobil prin intermediul unui smartphone. În prezent sunt oferite funcţii MINI exclusive precum Mission Control, Dynamic Music, Driving Excitement şi MINIMALISM Analyser, MINI Connected XL Journey Mate, conexiune online care permite utilizarea reţelelor de socializare precum Twitter, foursquare şi Glympse, dar şi recepţia fluxurilor RSS de ştiri şi a programelor de entertainment precum GoPro, AUPEO!, Stitcher, Deezer, Audible, sau TuneIn Radio.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: