Știri

Mercedes-Benz a dezvăluit noua generație G-Class

Fotocredit: 

Mercedes-Benz
Noul Mercedes-Benz 2018
 
Noul Mercedes-Benz G-Class a fost prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Detroit, "ofițer de ceremonii" la dezvăluirea sa fiind chiar mai marele Daimler, Dieter Zetsche. Cu un design ce păstrează elementele definitorii ale predecesorilor săi, dar cu schimbări tehnologice importante, noul G-Class va fi lansat pe piață în luna iunie a acestui an.
 
La nivelul designului exterior lucrurile sunt cât se poate de clare - noul G-Class ni se înfățișează într-o formă aproape neschimbată față de modelul din precedenta generație, schimbările fiind evidente la nivelul blocurilor optice. Atât farurile, cât și stopurile înglobează tehnologii LED, păstrând însă forma consacrată de legendarul SUV Mercedes-Benz. Designerii germani au păstrat balamalele exterioare ale portierelor, o altă "semnătură" ce subliniază prezența lui G-Class.
 
Ca și dimensiuni, noul G-Class este cu 53 de mm mai lung decât vechiul model și cu 121 de mm mai lat.
 
 
La interior însă schimbările sunt majore, noua generație Mercedes-Benz G-Class afișând acum o planșă de bord cu evidente influențe estetice venite de la modele precum E-Class sau S-Class. Nu lipsesc cele două ecrane de 12.3 inch dispuse unul lângă celălalt și gurile de ventilație rotunde ce aduc aminte prin forma lor de farurile noului model. Ecranul ce înlocuieștea ceasurile de bord analogice are o interfață ce poate fi personalizată în trei moduri - Classic, Aport și Progressive.
 
În standard noul Mercedes-Benz G-Class oferă scaune îmbrăcate în piele, încălzite și cu memorie pentru cel al șoferului. Opțional poate fi ales pachetul Active Multicontour Seat - dotare ce pune accentul pe forma scaunelor și pe un suport lateral și lombar mult îmbunătățit. Acesta se adaptează continuu în funcție de dinamica mașinii. Șoferul și pasagerul din dreapta sa au parte în scaune de funcții de încălzire, ventilație și masaj.
 
În materie de spațiu interior noul G-Class plusează la toate capitolele:
 
- spațiul pentru picioare în față + 38 mm
- spațiul pentru picioare în spate + 150 mm
- spațiul pentru umeri în față + 38 mm
- spațiul pentru umeri în spate + 27 mm
- spațiul pentru coate în față + 68 mm
- spațiul pentru coate în spate + 56 mm
 
Evident, noul G-Class își concentrează atu-urile în direcția capabilităților de sfășurare în off-road. Inginerii diviziei Mercedes-Benz G GmbH au colaborat cu specialișii AMG pentru a dezvolta suspensiile capabile să ofere roților o libertate de mișcare pe verticală fără precedent - lucru ce permite abordarea unor secțiuni de teren accidentat extrem de dificile.
 
Consola centrală găzduiește cele trei butoane responsabile cu activarea tot atâtor diferențiale blocabile, șoferul având la dispoziție și funcția LOW RANGE. Suplimentar noua generație G-Class oferă și așa numitoul mod de rulare G-Mode, acesta intrând în funcțiune dacă unul dintre diferențiale este activat sau butonul LOW este apăsat. Modul G modifică modul de funcționare a cutiei de viteze și adaptează în consecință setările suspensiilor.
 
Garda la sol a noului G-Class ajunge la 270 de mm în zona punții față și la 241 de mm între punțile față/spate, acest lucru permițân printre altele abordarea unor zone de noroi sau vaduri de apă cu adânzimea de până la 70 de cm. Unghiurile de atac și degajare ajung la 30 și respectiv 31 de grade.
 
Noul G-Class este echipat în premieră și cu tehnologia DYNAMIC SELECT, grație căreia șoferul poate alege între patru moduri distincte de rulare - Comfort, Sport, Eco și Individual.
 
pentru a obține o dinamică de rulare superioară predecesorului, noul Mercedes-Benz G-Class a trecut printr-o "cură de slăbire" serioasă,  nu mai puțin de 170 de kg fiind câștigul la capitolul greutate.
 
Pentru început Mercedes-Benz va oferi noul G-Class în versiunea de motorizare G 500 - sub capotă stând un motor pe benzină V8 de 4.0 litri capabil să livreze 422 de CP și 610 Nm cuplu maxim între 2.000 și 4.750 rpm. CUplul este livrat la roți cu ajutorul unei cutii automate 9G-TRONIC cu convertizor de cuplu, special adaptată pentru nevoile legendarului SUV.
 
În premieră G-Class poate fi configurat și tehnologie de parcare automată, grație montării în standard a unui sistem de direcție electromecanică.
 
În Germania prețul noului Mercedes-Benz G 500 va pleca de la 107.040 de EURO, TVA inclus.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: