Știri

Mercedes-Benz a anunțat lansarea unei game de motoare complet noi, pentru anul 2017

Fotocredit: 

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz - motoare noi 2017
Mercedes-Benz a anunțat pentru anul 2017 lansarea a nu mai puțin de patru familii de motoare complet noi, acestea urmând a se alătura în portofoliul germanilor deja existentelor unități de 2.0 litri diesel prezentate în această primăvară.
 
Astfel, constructorul din Stuttgart a pregătit noi motoare în șase cilindri în linie, atât diesel cât și pe benzină, un nou propulsor în patru cilindri, de 2.0 litri, pe benzină, dar și un performant propulsor V8 biturbo, pe benzină. Noile motoare vor beneficia de tehnologii revoluționare, printre care se numără sistemul ISG (Integrated Starter-Alternator), sistemul electric pe 48 de volți sau compresorul auxiliar electric (eZV).
 
Este demn de menționat faptul că Mercedes-Benz va înlocui propulsoarele V6 diesel cu noi unități tot în șase cilindri dispuși în linie (OM 656). Cele mai noi tehnologii folosite de propulsorul OM 656 permit furnizarea unei puteri de peste 313 CP (față de 258 de CP la V6), dar și obținerea unui consum de motorină cu peste 7% mai mic.
 
Propulsoarele pe benzină în șase cilindri în linie vor avea tot 3.0 litri și vor fi capabile să furnizeze peste 400 de CP și peste 500 Nm cuplu maxim, valori întâlnite până acum doar la unitățile V8 pe benzină. Noul motor, cu nume de cod M 256, își va face debutul anul viitor pe S-Class facelift și va beneficia de o tehnologie hibridă ce presupune existența unui motor electric montat în ansamblul motor termic/cutie de viteze și care furnizează resurse de putere suplimentare la plecarea de pe loc sau în momentele în care se accelerează puternic.
 
Tot în 2017 vom vedea la lucru și o nouă generație de propulsoare 2.0 pe benzină (M 264), capabilă să ofere puteri comparabile cu unitățile în șase cilindri. Acestea vor îngloba un alternator special ce funcționează la 48 de volți și care ajută motorul termic atât la pornirile comandate de sistemul Stop/Start, dar și în momentele când se rulează la viteză constantă, atunci când propulsează mașina în regim de "coasting". Același alternator poate recupera și energia cinetică degajată la decelerări, furnizând un plus de ajutor motorului la turații de până în 2.500 rpm. Puterea furnizată de noul propulsor pe benzină în patru cilindri poate ajunge până la 270 de CP.
 
Unitatea V8 (M 176) ce urmează a fi lansată anul viitor va fi cel mai economic  motor de acest tip din lume, grație funcției de oprire a o parte dintre cilindri. Cu o capacitate cilindrică de 3.982 cmc, noul motor produce peste 476 de CP, fiind capabil să livreze circa 700 Nm la capitolul cuplu motor maxim. To nava amiral S-Class va fi primul model Mercedes-Benz care va putea fi configurat cu noul propulsor V8.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: