Fotocredit:
Mercedes-Benz
Câteva dintre atuurile noului camion:
• Noul model de motor, cu patru şi şase cilindrii in linii, conform standardelor Euro VI
• Extinderea statutului de lider de piaţă, în segmentul GVWR de 6.5 t până la 16 t
• Eficientizarea consumului de combustibil, chiar şi în categoria Euro VI
• Mercedes PowerShift 3 pentru toate clasele de performanţă
• Stability Control Assist ca dotare standard
• Cabină nouă în stilul Actros, Antos şi Arocs
Cel mai tânăr membru al familiei de camioane Mercedes-Benz, noul Mercedes-Benz Atego cu Euro VI, intră în scenă pentru a-şi continua acensiunea ca lider de piaţă pe segmentul GVWR de distanţe scurte, de la 6,5 t la 16 t. Atego ocupa deja primul loc în topul calităţii, fiabilităţii, costurilor de reparaţii şi întreţinere, precum şi durabilităţii. Această poziţie va fi consolidată datorită noului sistemului de conducere şi a numeroaselor inovaţii pentru şasiu şi cabină.
Atego va fi disponibil în şapte variante noi de motoare Euro VI, ce pot fi combinate cu o gamă largă de transmisii manuale şi automate. Astfel, Atego se adaptează perfect cerinţelor specifice ale diferitelor aplicaţii pentru distribuţia pe distanţe scurte.
Pentru a se conforma standardelor Euro VI, noul Atego este disponibil în patru variante de motorizare BlueTec 6 cu patru cilindri, preluate de la modelul de serie OM 934 cu o capacitate de 5,1 l. Motoarele cu patru valve, cu două axe cu came şi un control reglabil al valvelor, dezvoltă o putere de la 115 kW (156 CP) la 170 kW (231 CP), în segmentul camioanelor destinate distribuţiei pe distanţe scurte. Ca opţiuni de motorizare suplimentare pentru noul Atego Euro VI, există trei motoare OM 936 nou proiectate, cu şase cilindri, ce dezvoltă o putere de la 175 kW (238 CP) până la 220 kW (299 CP), cu o capacitate de 7,7 l. Cuplul motor Euro VI generează un consum cu până la 5% mai mic, în timp ce, în unele cazuri, beneficiază de intervale de întreţinere considerabil mai lungi, care sunt determinate folosind noul calculator dinamic de mentenanţă. Aceste motoare se conformează noilor standarde de emisii, utilizând tehnologia Common Rail şi refolosirea combustibilului nears, precum şi cutia de evacuare cu sistem SCR integrat şi filtru închis de particule. Noul Atego beneficiază, de asemenea, de FleetBoard EcoSupport, concept deja cunoscut de la modelele de sarcină grea, pentru a spori şi mai mult eficienţa.
Echipamente noi, de la transmisii până la sistemele de siguranţă
Puterea noilor motoare este transmisă prin intermediul unei cutii automate, în şase sau opt trepte. Noua cutie Mercedes PowerShift 3 cu opt trepte oferă o îmbunătăţire a performanţei. Se poate opta şi pentru o cutie manuală cu sistem asistat de schimbare a vitezelor, în şase şi nouă trepte.
Designul sistemului de acţionare al noului Atego include Stability Control Assist integrat - cunoscut sub numele de ESP pentru automobile - ca dotare standard. Noua frână de motor în două etape, combinată cu discuri de frână pe toate axele, asigură un nivel ridicat de siguranţă la volan. Noul Atego, în exclusivitate în categoria sa, este echipat din fabrică cu un dispozitiv de încetinire magnetic, asigurat împotriva uzurii, ce oferă un suport suplimentar sistemul de frânare.
Noul Atego se integrează perfect în seria de modele Actros, Antos şi Arocs
Prin introducerea noului Atego, un camion de sarcină uşoară pentru distribuţia pe distanţe scurte în segmentul GVWR de 6,5 t până la 16 t, Mercedes-Benz completează noua sa generaţie de camioane. Datorită designul inovator al cabinei, Atego se integrează perfect în noua serie de modele Mercedes-Benz. Un nou design al barei din faţă cu lămpi încorporate, opţional în versiune cu LED, reflectă individualitatea sa şi apartenenţa la familia de camione Mercedes-Benz.
Noul Atego va fi lansat în premieră în aprilie 2013, în cadrul Commercial Vehicle Show din Birmingham şi la Bauma Trade Fair în Munchen. Achiziţionarea noului camion se poate face din data de 1 mai 2013.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: