Fotocredit:
Mazda
Mazda a dezvăluit astăzi faceliftul Mazda3, model compact a cărui actuală generație a fost lansată în 2012. Noul model, în specificație 2017, are parte de modificări discrete la exterior, materiale mai bune la interior, dar și de noi tehnologii dezvoltate de japonezi sub umbrela SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS.
La nivelul designului exterior, partea frontală a noii Mazda3 facelift a primit o bară ce găzduiește grilele farurilor de ceață redesenate, aceasta fiind în același timp "decupată" mai mult de imensa grilă a radiatorului. Marginea cromată a respectivei grile nu se mai îmbină atât de mult cu linia farurilor, acestea primind la rândul lor un desen diferit al luminilor de zi cu LED.
Partea din spate atrage acum prin bara modificată ușor, dar și prin blocurile optice al căror desen generat de elementele clare din sticlă este și el modificat.
La interior, Mazda ne vorbește de o ergonomie schimbată pentru volan, dar și de un sistem de tip head-up display ce este capabil să afișeze informații printr-o grafică color. Totodată, materialele folosite la interior sunt de o mai bună calitate, iar ștacheta atenției la asamblare este și ea mai ridicată.
Noautatea cea mai importantă oferită de noua Mazda3 facelift vine însă de la trenul de rulare, acolo unde modelul japonez este primul din gama Mazda ce primește așa numitul sistem G-Vectoring Control (GVC), primul dezvoltat sub umbrela tehnologiilor SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS. Acestea permit un control integrat al dinamicii mașinii prin reglarea în timp real a caracteristicilor motorului, ale transmisiei, șasiului sau ale caroseriei pentru o și mai mare doză de "Jinba-Ittai", factorul ce caracterizează manevrabilitatea și comportamentul rutier al mașinilor produse de japonezi.
G-Vectoring Control reglează cuplu motor furnizat pentru a optimiza tracțiunea la fiecare roată în parte, un factor important mai ales atunci când drumul este acoperit cu apă sau zăpadă. Dacă sub capotă este montat unul dintre cele două motoare SKYACTIV-D, GVC se ocupă de reducerea gradului de vibrații produse de unitățile diesel prin intermediul așa numitului sistem Natural Sound Frequency Control, în timp ce tehnologia Natural Sound Smoother este și ea implementată pe toate versiunile de motorizare diesel.
Dacă tot a venit vorba de motorizări, Mazda3 în specificație 2017 va putea fi comandată, începând cu sfârșitul anului 2016, în trei variante de propulsie pe benzină și în alte două diesel. Clienții vor găsi în configurator versiunile SKYACTIV-G 1.5 (100 CP) și SKYACTIV-G 2.0s (120 CP sau 165 CP), precum și variantele diesel SKYACTIV-D 1.5 (105 CP) și SKYACTIV-D 2.2 (150 CP). Acestea vor fi cuplate la o cutie de viteze manuală, cu șase trepte sau la una automată SKYACTIV-Drive, disponibilă doar pe anumite variante de motorizare.
În materie de sisteme de siguranță și asistență a șoferului, Mazda extinde oferta pentru noua Mazda3 facelift cu tehnologii precum Advanced Smart City Brake Support (Advanced SCBS) sau Adaptive LED Headlights (ALH).
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: