Infiniti a prezentat la Detroit conceptul QX50, studiu ce prefigurează un viitor SUV cu același nume
Fotocredit:
Infiniti
Infiniti a prezentat la Detroit conceptul QX50, studiu de design ce prefigurează în mare măsură un viitor SUV de clasă medie ce se va plasa în gama japonexilor peste actualul QX30. Totodată, noul concept ne demonstrează cam care va fi direcția de design a noilor produse Infiniti.
Astfel, conceptul QX50 duce mai departe ideile estetice materializate prin studiul QX Sport Insiration, prezentat anul trecut. Botezat "Powerful Elegance", noul limbaj de design promovează așa numitul concept "cabin-forward" combinat cu linii masive, dar în același timp extrem de fluide, rezultatul final fiind un SUV extrem de dinamic.
Exteriorul conceptului QX50 impresionează mai ales în partea sa frontală, acolo unde grila radiatorului masivă scoate în evidență logo-ul Infiniti, grație texturii interioare ce creează un efect 3D. Farurile înguste și grilele de ventilație extrem de ascuțite găzduite de lateralele barei față completează imaginea unui SUV sportiv. Ideea fluidității este continuată prin profilul lateral neîntrerupt de clasicele mânere de deschidere a portierelor, care lipsesc cu desăvârșire. Partea din spate ne oferă o combinație similară cu ceea ce vedem în față, blocuirle optice texturate similar cu farurile fiind principalul punct de atracție. În partea inferioară a barei spate un difuzor de aer vopsit în arginiu găzduiește cele două șevi de așapament ale evacuării.
Interiorul conceptului Infiniti QX50 ne este prezentat într-o formă foarte apropiată de cea pe care o va oferi și viitorul model de serie, lipsnd aproape cu desăvârșire elemente "SF", des întâlnite la mașinile concept afișate la marile saloane auto. Regăsim așadar designul tipic Infiniti, ce combină liniile fluide cu elemente și materiale gândite și fabricate în conformitate cu tradițiile japoneze.
Sub capota lui QX50 găsim primul motor pe benzină VC-Turbo, dezvoltat de Infiniti de la zero și care promite performanțe de invidiat și un consum demn de un diesel prin posibilitatea modificării raportului de compresie, pe o plajă cuprinsă între 8:1 și 14:1. Cu o arhitectură în patru cilindri, motorul de 2.0 litri poate furniza până la 272 de CP și 390 de Nm cuplu motor maxim, cifre comparabile cu cele livrate de propulsoare V6 de cilindree mai mare. Infiniti promite și un consum mult mai mic, targetul setat fiind un minus de 27% față de un V6 cu putere similară.
Infiniti QX50 oferă și o suită de tehnologii capabile să susțină manevre de rulare autonomă și care se comportă mai degrabă ca un co-pilot pentru șofer. Astfel, conceptul poate efectua de unul singur manevre de oprire/pornire în traficul aglomerat de pe autostradă sau poate menține constantă poziția mașinii în raport cu celelalte automobile din trafic.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: