Fotocredit:
Opel
Toate maşinile noi vândute în Europa vor trebui echipate începând din 2018 cu aşa numitul sistem eCall, ce permite apelarea automată a serviciilor de urgenţă în caz de accident.
Hotărârea preliminară a fost luată în cadrul comisiei pentru Protecţia Consumatorilor din parlamentul European, urmând ca votul final să se dea în plenul parlamentului.
Unul dintre producătorii care deja foloseşte un asemenea sistem este General Motors. Tehnologia se numeşte OnStar şi este utilizată cu succes în SUA, Canad, China şi Mexic. OnStar va fi lansată în acest an şi în 13 ţări din Europa.
Opel OnStar va putea fi folosit gratuit în primele 12 luni de la înregistrare şi include toate serviciile OnStar precum şi un hotspot WiFi 4G sau 3G+.
Pe lângă funcţiile de divertisment şi instrumentele de lucru, Opel OnStar va interveni şi în caz de urgenţă şi poate chiar salva vieţi, indiferent dacă cereţi ajutor sau nu. Dacă se declanşează un airbag, Opel OnStar va fi alertat automat. Apoi, un consilier va contacta autovehiculul pentru a determina dacă este nevoie de ajutor. Dacă nu se primeşte niciun răspuns, agenţii de intervenţie în caz de urgenţă sunt trimişi imediat în locul exact unde se află autovehiculul.
Deţinătorii unui smartphone se vor putea conecta de la distanţă la propriul autovehicul, cu o aplicaţie pentru smartphone. Aceasta le va permite:
- Să contacteze OnStar de oriunde
- Să apeleze date importante despre autovehicul, precum ciclul de viaţă al uleiului sau presiunea în pneuri
- Încuierea sau descuierea de la distanţă a autovehiculului
- Localizarea online a autovehiculului
- Acţionarea claxonului şi a farurilor
- Descărcarea rapidă a destinaţiilor în sistemul de navigaţie de la bord
- Gestionarea facilă a setărilor pentru hotspot Wi-Fi integrate în autovehicul
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: