Fotocredit:
Honda
Honda va da startul producției pentru noul NSX, lucru ce se va petrece la sfârșitul lunii aprilie în așa numitul Performance Manufacturing Centre (PMC) situat în orașul american Marysville din Ohio. Livrările către clienții europeni vor începe în toamna lui 2016.
PMC, noul centru în care se fabrică Honda NSX, a fost construit de la zero pornindu-se de la nevoile de asamblare ale noului super-car dezvoltat de japonezi. În noua facilitate de producție au fost aduși laolaltă circa 100 de specialiști care vor lucra în secțiile de asamblare, la care se adaugă cei mai performanți roboți specializați în sudură și vopsire. Honda a investit resurse impresionante în dezvoltarea celor mai noi tehnologii de fabricație, doar pentru procesul de asamblare a noii NSX fiind întregistrate 12 patente de invenție în SUA.
Astfel, șasiul din aluminiu este asamblat exclusiv de către opt roboți, care aplică printr-o precizie micrometrică nu mai puțin de 860 de puncte de sudură. Pentru a facilita accesul brațelor roboților la locurile unde trebuie aplicate sudurile, Honda a inventat un dispozitiv ce rotește șasiul pe o plajă de 360 de grade.
După ce sunt terminate lucrările de sudură șasiul primește un tratament special cu un material pe bază de zirconiu, înainte de aplicare grundului rezistent la coroziune. Pentru cea mai mare eficiență în aceste procese se folosește un dispozitiv rotativ similar celui din secția de sudură.
Pasul următor în procesul de asamblare constă în montarea pe șasiu a șase noduri de susținere pentru suspensie și trenul de rulare, dar și pentru elementele cu rol în structura de siguranță în caz de accident. Respectivele noduri sunt prinse prin așa numita tehnică de ablație, folosită în premieră în industria auto.
Toate aceste procese sunt atent supravegheate de tehnicieni înalt calificați, ce măsoară și inspectează vizual toate elementele montate sau sudate. Mai mult, în centrul fabrici este situat un așa numit centru de super-vizare a calității, loc din care se poate observa fiecare departament.
Pentru asamblarea trenului de rulare, a suspensiilor, a elementelor caroseriei, dar și pentru montajul componentele electronice și a elementelor de interior este folosită experiența și priceperea celor mai buni specialiști Honda, toate aceste operațiuni necesitând peste 14 ore pentru a fi terminate cu succes. Totul este făcut cu precizie chirurgicală - spre exemplu șuruburile sunt puse pe poziție manual după care sunt strânse de chei dinamometrice acționate wireless, care după ce termină procesul memorează valorile de strângere pentru fiecare șurub în parte.
Elementele caroseriei sunt ultimele piese montate pe mașină, operațiune ce se face cu cea mai mare precizie. Ele sunt vopsite cu nu mai puțin de 11 straturi de primer, vopsea și lac - lucru nemaiîntâlnit în clasa din care face parte noua Honda NSX.
Înainte de a ieși pe porțile centrului de asamblare, noua NSX este verificată riguros prin proceduri ce includ alinierea perfectă a unghiurilor roților, verificarea greutății distribuite în cele patru colțuri ale mașinii, măsurarea gărzii la sol, dar și măsurarea performanțelor de frânare la toate cele patru roți.
Motorul V6 twin-turbo, ce face parte din ansamblul hibrid care propulsează NSX, este asamblat manual într-o fabrică Honda situată tot în Ohio, tehnicienii implicați în acest proces având nevoie de peste șase ore pentru a monta toate componentele unității motoare, Fiecare componentă este montată manual, la fel ca cele 547 de șuruburi necesare asamblării acestora.
Noua Honda NSX este propulsată de un ansamblu hibrid compus din motorul V6 twin-turbo și alte trei unități electrice care furnizează împreună 573 de CP și va avea un preț de start de 180.000 de euro, în Germania.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: