Fotocredit:
Ford
Ford a hotătât că este timpul să reîmprospăteze imaginea celui mai vândut model din portofoliul său, aşa că la Geneva vom putea vedea noul Focus facelift.
La patru ani de la lansarea generaţiei a treia Ford Focus, compacta produsă la Saarlouis pentru piaţa europeană a primit un design care se aliniază liniilor deja prezente pe Fiesta şi Mondeo, ceea ce se traduce în practică prin grila radiatorului în stil Aston Martin precum şi prin noile faruri mai alungite şi mai înguste, cu lumini de zi LED integrate. A mai fost modificată şi capota, care primeşte alte linii longitudinale, în timp ce bara faţă scapă de grilele în formă de triunghi şi găzduieşte farurile de ceaţă care nu mai sunt rotunde şi sunt mărginite în partea inferioară de o baghetă cromată.
Lateralele şi partea din spate nu sunt modicicate radical, doar stopurile primind o altă organizare a luminilor, în timp ce partea inferioară a barei a "scăpat" de textura tip fagure de la actuala generaţie Focus.
La interior noutatea absolută pentru piaţa europeană vine de la sistemul Sync 2, cu ecran tactil de 8 inch, care a lipsit până acum de pe lista opţionalelor. Prin intermediul Sync 2 se pot controla toate funcţiile multimedia şi de confort de la bordul Focusului, atât prin controlarea tactilă pe ecran cât şi prin comenzile vocale ce au fost perfecţionate.
Forma bordului a rămas aceeaşi, dar au fost modificate total comenzile climatizării automate în timp ce butoanele de pe tunelul median au fost reorganizate, fiind plasate mai aproape de şofer, în stânga schimbătorului de viteză. Volanul a primit şi el o formă complet nouă, comenzile tempomatului fiind reorganizate complet, în partea stângă.
Inginerii Ford au regândit suspensiile şi sistemul de direcţie ale noului Focus, actuala generaţie fiind criticată din pricina lipsei de feedback la manevrarea volanului, comparat cu generaţiile precedente care excelau la acest capitol, fiind un reper în piaţă.
Noul Ford Focus va primi o serie de sisteme complet noi de asistenţă a şoferului, cum ar fi Perpendicular Parking, Cross Trafic Alert sau Park-Out Assist, sisteme care facilitează la maximum intrarile sau ieşirile dintr-o parcare.
La capitolul motorizări noutatea absolută o reprezintă înlocuirea motoarelor 1.6 EcoBoost cu o nouă generaţie 1.5 EcoBoost, propulsoare fabricate la Craiova şi care oferă 150 sau 180 de CP. Acelaşi motor va echipa şi noul Ford Mondeo, ce va fi lansat anul viitor în Europa. Vor rămâne în ofertă mult premiatele motoare 1.0 EcoBoost în trei cilindri, de 100 şi 125 de CP, alături de "bătrânul" 1.6 TI-VCT aspirat, pe care Ford se încăpăţânează să îl menţină în viaţă. Din 2015 se pot comanda ambele versiuni 1.5 EcoBoost de 1.5 litri în combinaţie cu o cutie automată PowerShift, la fel ca şi în cazul EcoBoost-ului de 1.0 litru şi 125 de CP.
Pentru iubitorii motoarelor diesel Ford a pregătit o nouă generaţie TDCI, cu o capacitate cilindrică de 1.5 litri litri care produc puteri între 95 şi 120 de CP. În ofertă vor fi prezente şi actualele 1.6 TDCI şi 2.0 TDCI.
Noul Ford Focus va putea fi comandat începând cu luna septembrie 2014.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: