Știri

Clio RS - alias Renaultsport Clio 200 Turbo - gata de start

Renaultsport Clio 200 Turbo
 
Renault a prezentat imagini oficiale precum şi detalii complete cu noul Clio RS - denumit Renaultsport Clio 200 Turbo. Fotografiile cu noul Clio RS sunt făcute pe drumul ce urcă pe celebrul Mont Ventoux, cunoscut pentru aspectul său neobişnuit, dar mai ales pentru că aici îşi are finalul una dintre cele mai cunoscute etape din Turul Franţei la ciclism.
 
Prezentat pentru prima oară în toamna anului trecut la Salonul Auto de la Paris, noul Clio 200 Turbo vine cu principala nouate sub capotă, acolo unde vechiul motor aspirat de 2.0 litri a fost înlocuit cu un 1.6 turbo, ce dezvoltă 200 de CP şi un cuplu maxim de 240 Nm.
 
Încadrat în tendinţa noilor propulsoare de cilindree mică pe benzină supra-alimentate, noul motor duce maşina de la 0 la 100 de km/h în 6,7 secunde, asigurându-i o viteză maximă de 230 de km/h. Motorul este cuplat la o cutie de viteze automată cu dublu-ambreiaj (de aici şi 200-le din denumirea maşinii) EDC, cu şase rapoarte, cutia manuală nemaifiind disponibilă.
 
Consumul mediu declarat de francezi este de 6,3 l/100km, în condiţiile în care şi greutatea noului Clio 200 Turbo a scăzut cu 36 de kg faţă de vechea generaţie.
 
Toate modelele Renault Clio 200 Turbo vor primi sistemul RS Drive, care înseamnă practic trei moduri de setări - Normal, Sport şi Race. În funcţie de modul ales de şofer se modifică răspunsul acceleraţiei şi al cutiei de viteze, în modul Race cutia EDC trecând pe modul manual, iar schimbările de trepte efectuându-se în doar 150 de ms. Deasemenea pentru Sport şi Race se poate folosi launch-controlul.
 
La nivelul şasiului sunt posibile două alegeri - Sport şi Cup - îmn ultima variantă maşina fiind mai lasată cu 3 mm şi având o suspensie mult mai tare decât în mod normal, precum şi jante de 18 inchi.
 
Discurile de frână sunt pe măsura maşinii, pe faţă având un diametru de 320 mm iar pe spate 260 de mm.
 
La interior sunt prezente scaunele speciale Renaultsport, cu inscripţia RS pe tetiere, volanul cu aceeaşi inscripţie şi inelul roşu specific sport la ora 0, schimbătorul de viteze vopsit în roşu şi ecranul cu touchscreen de unde se controlează tot ce ţine de multimedia, cu R-Link inclus. Opţional se poate monta sistemul RS Monitor - un sistem special de telemetrie care foloseşte GPS-ul pentru a prelucra datele dinamice ale maşinii.
 
Un element original este şi sistemul RS Sound Pipe, care transmite un anumit sunet al motorului în habitaclu. Acesta poate fi personalizat, putându-se crea sunete specifice unui Renault Alpine A110, R8 Gordini sau chiar unui Nissan GT-R.
 
Noul Renaultsport Clio 200 Turbo va fi disponibil la vânzare începând cu sfârşitul lunii martie.

Etichete: 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: