Știri

BMW Seria 3 și Seria 5 primesc noi versiuni entry-level Plug-in Hybrid

Fotocredit: 

BMW
BMW 520e Sedan

Din martie 2021, ambele game vor fi completate cu alte două modele. Noile variante ale modelelor BMW Seria 3 Sedan şi BMW Seria 3 Touring, precum şi BMW Seria 5 Sedan şi BMW Seria 5 Touring dispun de a patra generaţie a tehnologiei BMW eDrive.

În acest fel, BMW Group îşi continuă în mod constant ofensiva în domeniul automobilelor cu sisteme de propulsie electrificate. Pentru anul 2021, BMW Group îşi propune să crească vânzările de automobile cu sisteme de propulsie electrificate cu aproximativ 50% faţă de 2020, deja un an cu performanţe record. Noile modele plug-in hybrid ale BMW Seria 3 şi BMW Seria 5 oferă pentru a atrage noi grupuri de clienţi către soluţii de mobilitate electrificată. Pentru BMW Seria 3 vor exista deja patru modele plug-in hybrid, dintre care trei vor fi disponibile opţional şi cu BMW xDrive. BMW Seria 5 va cuprinde cinci modele, trei dintre ele dispun de tracţiune integrală inteligentă ca dotare standard sau opţională. În total, BMW Group va oferi 15 modele BMW şi un model MINI cu propulsie plug-in hybrid din martie 2021. Extinderea actuală a gamei reprezintă următorul pas logic pe drumul către o gamă de modele care va include deja 25 de automobile electrificate până în 2023.

Noua gamă include următoarele variante de model:
BMW 320e Sedan: consum mediu mixt 1,3-1,8 l/100 km; consum mediu de energie 16,1-18,1 kWh/100 km; emisii CO2 combinate 29-41 g/km; preţ de vânzare în România, fără TVA: 36250 euro,

BMW 320e Touring: consum mediu mixt 1,4-1,9 l/100 km; consum mediu de energie 16,7-18,6 kWh/100 km; emisii CO2 combinate 32-44 g/km; preţ de vânzare în Germania (inclusiv TVA 19%) 49.000 euro,

BMW 320e xDrive Touring: consum mediu mixt 1,5-2,2 l/100 km; consum mediu de energie 17,3-19,5 kWh/100 km; emisii CO2 combinate 35-49 g/km; preţ vânzare în România, fără TVA: 38000 euro,

BMW 520e Sedan: consum mediu mixt 1,3-1,8 l/100 km; consum mediu de energie 16,3-18,2 kWh/100 km; emisii CO2 combinate 30-41 g/km; preţ de vânzare în România, fără TVA: 45500 euro,

BMW 520e Touring: consum mediu mixt 1,5-1,9 l/100 km; consum mediu de energie 17,0-18,4 kWh/100 km; emisii CO2 combinate 34-43 g/km; preţ de vânzare în România, fără TVA: 48150 euro.

Intrare economică în lumea plăcerii condusului electrificat

Sistemul plug-in hybrid specific modelului pentru noile variante entry-level constă dintr-un motor pe benzină, de 2,0 litri, cu patru cilindri, ce oferă 120 kW/163 CP şi un motor electric a cărui putere maximă este de 83 kW/113 CP (BMW 520e Sedan şi BMW 520e Touring: 80 kW/109 CP). Împreună generează o putere de până la 150 kW/204 CP.

Interacţiunea controlată inteligent a motorului termic şi a motorului electric oferă plăcere de a conduce specifică brandului, alături de o eficienţă remarcabilă. Cele două motoare îşi transmit cuplul către roţile spate prin intermediul transmisiei Steptronic cu opt trepte sau către toate cele patru roţi, cu ajutorul sistemului xDrive. În plus faţă de puterea sistemului (150 kW/204 CP), livrarea spontană a puterii sistemului plug-in hybrid şi cuplul maxim al sistemului de 350 Nm asigură un comportament sportiv, susţinut de livrarea spontană a puterii oferită de motorul electric.

Noul BMW 320e Sedan accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde şi atinge o viteză maximă de 225 km/h. Valorile corespunzătoare pentru noul BMW 320e Touring sunt de 7,9 secunde şi 220 km/h, în timp ce pentru noul BMW 320e xDrive Touring sunt de 8,2 secunde şi 219 km/h. Noul BMW 520e Sedan sprintează până la 100 km/h în 7,9 secunde, iar viteza sa maximă este de 225 km/h. Noul BMW 520e Touring completează sprintul standard în 8,2 secunde şi atinge o viteză maximă de 218 km/h. În modul de conducere full electric, noile modele plug-in hybrid din ambele game pot atinge o viteză maximă de 140 km/h.

Autonomie electrică ridicată datorită tehnologiei de ultimă generaţie a bateriei

Datorită eficienţei exemplare a motorului electric şi a capacităţii ridicate de stocare a bateriei de înaltă tensiune, noile modele plug-in hybrid sunt ideale pentru a efectua o mare parte a condusului zilnic, cum ar fi naveta între domiciliu şi serviciu, cu propulsie electrică pură şi, astfel, fără emisii locale. Dezvoltate pe baza celei mai recente tehnologii a bateriei şi fabricate de BMW Group, bateriile litiu-ion oferă un conţinut energetic brut de 12,0 kWh şi o capacitate de 34 Ah. Valorile pentru autonomia electrică, conform ciclului de testare WLTP, sunt de 48-57 de kilometri pentru noul BMW 320e Sedan, de 46-54 de kilometri pentru noul BMW 320e Touring, de 41-55 de kilometri pentru noul BMW 520e Sedan şi de 45-51 de kilometri pentru noul BMW 520e Touring.

Pe şosea, bateria de înaltă tensiune este deosebit de eficientă datorită generării energiei la frânare. Cu cele două cabluri de încărcare din echiparea standard, aceasta poate fi încărcată atât la o priză convenţională de uz casnic, cât şi la un panou (wallbox) sau staţii de încărcare publice. Bateria de înaltă tensiune poate fi încărcată cu maximum 3,7 kW de la 0 la 80% din capacitatea sa totală în 2,6 ore şi de la zero la 100% în 3,6 ore.

Datorită autonomiei lungi şi emisiilor de CO2 reduse, noile modele plug-in hybrid BMW Seria 3 şi BMW Seria 5 îndeplinesc criteriile care au fost stipulate pentru clasificarea ca automobil electric în Germania şi drepturile speciale asociate pe drumurile publice.

Eficienţa maximă în condusul urban este asigurată de încărcarea zilnică, pentru a beneficia de fiecare dată de autonomia maximă în regim de condus electric. Sistemul inteligent plug-in hybrid asigură recuperarea energiei la decelerare. Motorul electric are atât funcţie de generator, pentru a asigura frâna de motor, cât şi de starter. Astfel este posibilă rularea în mod coasting cu oprirea motorului cu ardere internă.

Dacă acumulatorul de mare tensiune nu mai are rezerve de energie şi nu se rulează în regim de acceleraţie mare, sistemul comandă automat mai multă putere de la motorul cu ardere internă. Surplusul de putere este transformat din motorul electric/generator în energie şi se asigură astfel încărcarea bateriei astfel încât utilizatorul să dispună permanent de puterea maximă a sistemului de 150 kW/ 204 CP.

Utilizare zilnică şi în călătorii fără restricţii, nivel extins de echipamente standard

Bateria de înaltă tensiune a tuturor modelelor plug-in hybrid BMW Seria 3 şi BMW Seria 5 este instalată sub banchetă pentru a economisi spaţiu. Aceasta înseamnă că volumul portbagajului pentru modelele Sedan şi Touring este aproape complet disponibil. Este vorba de 375 de litri la noul BMW 320e Sedan, respectiv de 410 litri la noul BMW 520e Sedan. La noul BMW 320e Touring, spaţiul de depozitare poate fi mărit de la 410 la 1.420 litri, în timp ce la noul BMW 520e Touring se poate extinde de la 430 la 1.560 litri. Sarcina maximă de tracţiune admisă este de 1.500 de kilograme pentru modelele BMW Seria 3 şi de 1.700 de kilograme pentru modelele BMW Seria 5.

Spaţiul generos contribuie la versatilitatea atractivă a modelelor plug-in hybrid, la fel cum face şi conceptul de propulsie cu două motoare. Datorită rezervorului cu capacitate de 40 de litri la modelele BMW Seria 3 şi de 46 de litri la modelele BMW Seria 5, este asigurată o autonomie ridicată, subliniind capacitatea de călătorie a automobilelor electrice.

Modelele plug-in hybrid BMW Seria 3 şi BMW Seria 5 sunt echipate standard şi cu protecţie activă pentru pietoni. Când rulează electric la viteze de până la 30 km/h, este generat un sunet conceput special pentru modelele BMW electrificate pentru a alerta alţi utilizatori ai drumului cu privire la automobilul care se apropie, fără a afecta confortul acustic al ocupanţilor maşinii.

Caracteristicile sportive ale noilor modele plug-in hybrid sunt îmbunătăţite prin reglajul specific modelului şi transmisia sunetului propulsiei prin intermediul sistemului audio în interior, o caracteristică directă, dar precisă a acceleraţie şi un program specific de schimbare a transmisiei Steptronic cu opt trepte, inclusiv frână de motor.

De asemenea, echipamentele standard includ aer condiţionat automat cu funcţii extinse (BMW 520e Sedan, BMW 520e Touring), aer condiţionat automat (BMW 320e Sedan, BMW 320e Touring) şi încălzire şi aer condiţionat auxiliare. Interiorul automobilului poate fi preîncălzit sau prerăcit după cum este necesar. Acest lucru asigură temperaturi plăcute înainte de pornire, chiar dacă bateria are o stare de încărcare scăzută. Interiorul poate fi precondiţionat de la distanţă prin intermediul aplicaţiei My BMW cu ajutorul unui smartphone.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: