Știri

Autoritățile germane au pus gând rău sistemului Tesla Autopilot

Fotocredit: 

Tesla
Tesla Autopilot - probleme Germania
Autoritățile germane au cerut oficial americanilor de la Tesla să nu mai folosească termenul Autopilot în descrierea sistemului cu care sunt dotate modelele S și X vândute pe piața din Germania, numele utilizat putând induce în eroare consumatorii.
 
Autoritatea pentru Transport din Germania (KBA) a confirmat trimiterea unei scrisori oficiale către Tesla, documentul conținând justificări considerate solide pentru ca termenul Autopilot să dispară din mediile de prezentare a mașinilor electrice produse peste ocean și vândute în Germania. Denumirea folosită poate crea senzația că mașina se poate conduce singură, fărăr ajutorul șoferului, fapt ce este departe de realitate.
 
Un purtător de cuvânt al Tesla a ținut să apere strategia comaniei sale legată de folosirea Autopilot, menționând faptul că în toate prezentările făcute respectivei tehnologii se precizează clar că asistența adusă de sistemele electronice necesită întotdeauna atenta supraveghere a celui aflat la volan. Oficialul Tesla a comparat sistemul Autopilot cu cele folosite de zeci de ani în industria aeronautică, tehnologiile respective contribuind semnificativ la ușurarea muncii piloților de avioane.
 
Anul curent au fost înregistarte câteva incidente serioase legate de Autopilot, un șofer pierzându-și viața într-un accident, iar alte câteva mașini Tesla Model S fiind grav avariate. În fiecare caz, vina a fost dată pe proasta funcționare a sistemului de rulare semi-autonomă.
 
Totuși, Tesla nu renunță la dezvoltarea sistemului, săptămânile trecute lansând un pachet de update-uri serioase în această direcție. Mâine, 19 octombrie Elon Musk va dezvălui "un nou produs, neașteptat", speculațiile vorbind chiar de versiunea 2.0 pentru Autopilot. Anunțat inițial pentru 17 octombrie, noul produs a trebuit "puțin rafinat", conform spuselor mai marelui Tesla.
 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: