Fotocredit:
Audi
Audi va prezenta cu ocazia întâlnirii iubitorilor GTI de la Worthersee conceptul TT clubsport turbo, maşină ce uimeşte atât prin exteriorul spectaculos, dar şi prin tehnologiile folosite la capitolul motorizare.
Astfel, inginerii Audi au implementat sub capota lui TT clubsport turbo un motor în cinci cilindri de 2.5 litri TFSI ce foloseşte un compresor electric, fapt ce a permis obţinerea unei puteri de 600 CP şi 650 Nm cuplu maxim, disponibil între 3.000 şi 7.000 rpm. Puterea este transferată la toate cele patru roţi prin intermediul unei cutii manuale cu şase trepte şi al sistemului quattro.
Cântărind doar 1.396 de kg, conceptul Audi TT clubsport turbo poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 3.6 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 310 km/h. La plecarea de pe loc avantajul oferit de compresorul acţionat electric se vede în primele 2.5 secunde, atunci când maşina parcurge 16 metri, cu şase mai mult decât un automobil comparabil ca şi putere.
Sistemul ce acţionează electric compresorul este alimentat de la o sursă de 48 de volţi, energia electrică fiind stocată într-o baterie Li-Ion plasată în portbagaj, pe timpul frânării sau pe tipmul rulării cu o viteză constantă.
Exteriorul maşinii impresionează prin eleronul imens plasat pe hayon, ajustabil manual, dar şi prin prizele de aer din bara faţă sau de pe aripile spate. Evacuările ţevilor de eşapament sunt plasate pe lateral, în faţa roţilor spate, în timp ce bata spate găzduieşte în partea sa inferioară un difuzor cu rol aerodinamic.
La interior şoferul şi pasagerul stau în scaune sport cu centuri de siguranţă ce se prind în patru puncte şi sunt protejaţi în cazul unui accident de un roll-cage construit din tuburi subţiri de titanium. Nu lipsesc elementele decorative din fibră de carbon sau suprafeţele acoperite cu Alcantara neagră.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: