Știri

Audi a prezentat noul A3 Sportback g-tron

Fotocredit: 

Audi
Audi A3 Sportback g-tron
 
Audi a prezentat A3 Sportback g-tron, un model care va fi pus în vânzare spre sfârşitul anului, şi va folosi drept combustibil, pe lângă benzină, gaz ecologic, botezat de Audi "e-gaz"
 
E-gaz-ul va fi produs la uzina din Werlte, Germania. Aici a fost dezvoltată o întreagă tehnologie "verde" care produce gaz cu ajutorul electricităţii şi a CO2-ului (care provine de la o fabrică de biogaz). Curentul electric este folosit la electroliză, pentru a separa moleculele de apă în oxigen şi hidrogen. Higrogenul rezultat este pus să reacţioneze cu CO2-ul, rezultând e-gaz-ul, despre care Audi spune din punct de vedere chimic nu este cu nimic diferit faţă de gazul natural.
 
Combinatul de la Werlte poate produce astfel, anual, circa 1000 de tone de e-gaz, consumând cam 2800 de tone de CO2. E-gaz-ul produs poate alimenta 1500 de Audi A3 g-tron, fiecare din ele pentru 15.000 de km parcurşi într-un an.
 
Motorul pus sub capota A3-ului g-tron va fi un 1.4 TFSI, special adaptat la alimentarea cu gaz, care va dezvolta 110 CP şi un cuplu maxim de 200 de Nm. Viteza maximă ce poate fi atinsă este de 190 de km/h, iar acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se va face în 11 secunde.
 
Noul Audi A3 Sportback g-tron va primi toate noile tehnologii dezvoltate de  Audi - de la materialele ultra-uşoare la infotainment de ultimă generaţie sau sisteme de asistență a șoferului. 
 
Însă punctul de atracţie al maşinii rămâne sistemul de alimentare cu gaz, combustibil care va fi stocat în două rezervoare situate sub portbagaj, care pot primi fiecare câte 7 kilograme de gaz, greutatea totală a ambelor fiind cu 27 de kg mai mică decât în cazul unui rezervor convenţional plin cu benzină. Cele două rezervoare sunt construite din materiale exotice - fiind o combinaţie de straturi din polymeri, fibra de carbon şi fibră de sticlă.
 
Un regulator de presiune ajustează în orice moment presiunea gazului injectat, în funcţie de cât de tare apasă şoferul pedala de acceleraţie.
 
Dacă presiunea din rezervor scade sub zece bari, sistemul de management al motorului trece automat pe benzină. Audi A3 Sportback g-Tron este pe deplin bivalentă, adică cifrele sale de performanță sunt identice în modurile de funcţionare pe gaz sau benzină.
 
Autonomia totală oferită de A3 Sportback g-tron atinge cifra impesionantă de 1300 de km, din care 400 se pot face doar pe gaz. Două ecrane din panoul de instrumente oferă şoferului informații cu privire la nivelul de combustibil din fiecare dintre rezervoare. Acest sistem afișează, deasemenea, consumul de combustibil la fiecare moment, bazat pe un modul de operare special.
 
Alimentarea cu benzină şi gaz se face prin două buşoane plasate sub un capac comun. După alimentare, motorul este pornit iniţial pe benzină şi trece cât mai repede posibil pe gaz.
 
Emisiile de CO2 nu vor depăşi 30 de g/km, această cifră fiind calculată luand în considerare dioxidul de carbon folosit la fabricarea e-gaz-ului. Formula este simplă: folosită doar pe gaz, A3 Sportback g-tron emite în atmosferă 95 de g/km, dar scăzând cantitatea de CO2 care a fost folosită la fabricarea gaz-ului necesar pentru un kilometru rulat, rezultă cele 30 de g pe fiecare km. Simplu...?

Etichete: 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: