Fotocredit:
Audi
Audi a dezvăluit noua generaţie Q7 - un SUV care vrea să stabilească noi standarde în materie de sportivitate, eficienţă şi confort în segmentul său.
Elementul cu care oficialii Audi încep prezentarea noului Q7 este acela al scăderii greutăţii cu nu mai puţin de 325 de kilograme, coborând sub pragul psihologic de 2 tone (1.995 de kg în cazul versiunii 3.0 TDI). Lucru care, alături de scăderea centrului de greutate, duce la o dinamică excepţională şi contribuie în acelaşi timp la micşorarea consumului de combustibil.
În acelaşi timp noul Audi Q7 este mai mic din punct de vedere al dimensiunilor exterioare, dar oferă mai mult spaţiu la interior, spaţiu despre care Audi spune că este cel mai mare din segment. Faţă de vechea generaţie, noul Q7 a "pierdut" 37 de mm în lungime şi 15 mm în lăţime însă spaţiul la interior între scaunele faţă şi bancheta spate a crescut cu 23 de mm. La bordul noului Q7 pot lua loc şapte persoane, pe trei rânduri de caune.
Noul Audi Q7 este construit pe o platformă inovativă, longitudinal modulară, dezvoltată la Ingolstadt şi care permite construcţia de automobile cu motoare montate longitudinal.
La capitolul motorizare Audi oferă pentru început un V6 3.0 TFSI care produce 333 de CP, respectiv un V6 TDI care oferă 272 de CP. Acceleraţia da la 0 la 100 de km/h se face în 6.1 secunde în cazul motorului TFSI şi în 6.3 secunde atunci când vorbim de 3.0 TDI. Ulterior vor mai fi oferite un 3.0 TDI de doar 218 CP, gândit special pentru eficientizarea consumului de combustibil, dar şi un 2.0 TFSI (252 CP) care va fi vândut cu preponderenţă pe pieţele din SUA şi Asia.
Exteriorul noului Q7 urmează "reţeta" dezvăluită odată cu lansarea noului Audi Q3, partea frontală fiind dominată de grila masivă de tip Singleframe încadrată de blocurile optice cu LED, desenate cu linii angulare. Farurile vin în standard cu Xenon, dar pot fi comandate opţional cu tehnologia LED sau cu Matrix LED.
În fapt toate liniile maşinii sunt generate de unghiuri exacte, renunţîndu-se la aspectul rotunjit al precedentei generaţii. Stopurile spate înglobează lumini cu LED, asemănătoare ca stil celor din faruri. Clienţii pot alege între zece nuanţe de vopsea pentru caroserie, dintre care patru sunt complet noi.
La interior lucrurile se prezintă uimitor, Audi aducând tot ce are mai bun în materie de materiale, design şi tehnologii. Nu lipsesc display-ul de 12.3 inch Audi virtual cockpit, sistemul MMI all-in-touch care afişează datele pe un alt display de 7 inch situat central sau sistmul Audi connect care aduce în habitaclu o conexiune internet la viteză 4G oferită prin intermediul unui hotspot WiFi.
Pentru anul viitor este prognozată lansarea unei versiuni plug-in hybrid denumită Q7 e-tron quattro şi care va fi propulsată de un tandem compus dintr-un TDI V6 de 258 de CP şi un motor electric integrat în cutia de viteze automată tiptronic cu opt rapoarte de 126 de CP. Puterea combinată ajunge la valoarea de 373 de CP şi îi permite maşinii să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 6.0 secunde. Consumul mediu anunţat este de doar 1.7 l/100km, în modul full-electric Audi Q7 e-tron quattro putând să ruleze 56 de km.
Noul Audi Q7 va fi lansat în premieră cu ocazia Salonului Auto de la Detroit 2015, primele comenzi urmând a fi preluate din primăvara anului viitor. În showroom-uri îl vom pute admira abia din vara lui 2015, preţul de pornire fiind estimat undeva în jurul sumei de 61.000 de euro.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: