Știri

Poți configura noile BMW M3 Sedan şi M4 Coupé și alături de tracţiune integrală M xDrive

Fotocredit: 

BMW
BMW M3 Competition şi BMW M4 Competition

La doar câteva luni după ce noile BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé au fost lansate pe piaţă, BMW M GmbH adaugă alte două variante în portofoliul de modele, oferind în premieră sistemul de tracţiune integrală M xDrive pentru maşinile sport de înaltă performanţă din segmentul premium al clasei medii. Distribuţia precisă a puterii motorului către toate cele patru roţi oferă o performanţă dinamică superioară pentru BMW M3 Competition Sedan cu M xDrive şi BMW M4 Competition Coupé cu M xDrive.

Modelele BMW M3 Competition şi BMW M4 Competition dispun un motor cu şase clindri în linie M TwinPower Turbo. Aceasta înseamnă o combinaţie de două compresoare moni scroll, injecţie directă (cu presiunea maximă de 350 bar), sistmeul de variaţie a deschiderii valvelor VALVETRONIC şi de control al sincronizării Double-VANOS. Puterea totală este de de  375 kW/510 CP la 6250 rpm, în timp ce cuplul maxim este de 650 Nm disponibil între 2200 şi 5500 rpm. Sistemul de tracţiune integrală special dezvoltat pentru BMW M distribuie inteligent şi continuu între roţile faţă şi cele spate după cum este necesar pentru a spori continuu agilitatea, stabilitatea direcţională, tracţiunea puterea pentru perfromanţă dinamică orientată spre utilizare pe circuit. Lansarea BMW M3 Competition Sedan cu M xDrive şi BMW M4 Competition Coupé cu M xDrive va începe în iulie 2021.

M xDrive şi diferenţial M activ pentru o dinamică superioară de manevrabilitate.

Controlul transmisiei puterii special reglat al sistemului M xDrive oferă deja o alternativă a tracţiunea spate clasică pentru o serie de modele de înaltă performanţă de la BMW M GmbH. Combinat cu sistemul de tracţiune integrală este diferenţialul M activ, care asigură, de asemenea, o distribuţie complet variabilă a cuplului între roţile spate, în funcţie de situaţie. Acest lucru contribuie la transferul cuplului la drum fără pierderi de putere, mai ales atunci când automobilul este împins la limită sau are o aderenţă mai mică pe o parte. Sistemul M xDrive şi diferenţialul M activ - completate cu controlul integrat al tracţiunii specific M - sunt combinate cu sistemul Dynamic Stability Control (DSC/control dinamic al stabilităţii) pentru a asigura o interacţiune evaluată cu precizie a situaţiei de condus. Aici, obiectivul clar este de a produce o experienţă de condus extrem de dinamică, îmbinând expereienţa de condus M cu o tracţiune şi o stabilitate direcţională semnificativ îmbunătăţite.

Sistemul M xDrive utilizează un ambreiaj multidisc controlat electronic în caseta de transfer pentru o distribuţie reglabilă, complet variabilă, a cuplului între roţile faţă şi cele spate. Alimentarea cu ulei a ambreiajului multidisc a fost optimizată pentru a menţine funcţionarea eficientă a mecanismului de distribuţie variabilă a puterii chiar şi în condiţii de rulare la limită pe circuit. Misiunea de a transmite puterea către diferenţialele faţă şi spate este gestionată de arborii de transmisie proiectaţi special pentru BMW M3 Competition Sedan cu M xDrive şi BMW M4 Competition Coupé cu M xDrive. Şi arborii de ieşire care retransmit cuplul la roţi sunt componente special dezvoltate. Sistemul de tracţiune integrală are o configuraţie care se concentrează pe transmiterea puterii către puntea spate. În mod normal, puterea este canalizată în totalitate spre spate, roţile din faţă fiind antrenate numai atunci când spatele nu mai pot transmite toată puterea la drum.

Caseta de transfer are o unitate de comandă dedicată, special dezvoltată şi un sistem integrat de  limitare a patinării roţilor. Acest lucru îi permite să compenseze foarte repede orice diferenţă de viteză de rotaţie între roţile faţă şi cele spate, fără a fi nevoie să implice gestiunea DSC centrală. Rezultatul este o performanţă îmbunătăţită a tracţiunii integrale, al cărei efect principal este intensificarea suplimentară a sentimentului de echilibru superior în situaţii de condus foarte dinamic, cum ar fi furnizarea puterii în viraje la derapaje controlate.

Îmbunătăţirea tracţiunii, a stabilităţii de manevrabilitate, a agilităţii şi a dinamicii aduse de combinaţia dintre M xDrive şi diferenţialul M activ se traduc şi printr-o capacitate superioară de sprint. BMW M3 Competition Sedan cu M xDrive şi BMW M4 Competition Coupé cu M xDrive au nevoie de numai 3,5 secunde pentru a atinge 100 km/h cu start de pe loc, ceea ce le face cu 0,4 secunde mai rapide decât echivalentele lor cu tracţiune spate.

Transferul dinamic al puterii la drum în BMW M3 Competition Sedan cu M xDrive şi BMW M4 Competition Coupé cu M xDrive are loc prin intermediul jantelor M din aliaj uşor ce sunt disponibile standard - 19 ţoli pe puntea faţă şi 20 ţoli pe cea spate. Jantele forjate, cu design double-spoke şi finisaj Jet Black, sunt echipate cu anvelope de 275/35 R19 în faţă şi 285/30 R20 în spate. Opţional sunt disponibile şi anvelope de circuit, special concepute, cu aceleaşi dimensiuni.

Modificările tehnice majore optimizează caracteristicile de performanţă.

Tehnologia cu tracţiune integrală a noilor BMW M3 Competition Sedan cu M xDrive şi BMW M4 Competition Coupé cu M xDrive este completată de o punte faţă cu dublu braţ transversal reproiectată, având o geometrie special şi un raport al direcţiei adaptat individual. Aceste modificări personalizate extinse pentru sistemul de tracţiune integrală asigură faptul că atât variantele existente cu tracţiune spate, cât şi noile variante M xDrive se remarcă prin caracteristicile de direcţie M specifice, proiectate fără compromisuri. Modelele cu tracţiune integrală beneficiază în plus de o versiune special adaptată a sistemului de alimentare cu ulei de motor, concepută pentru a gestiona performanţe extrem de dinamice.

Trei moduri M xDrive permit un sentiment M personalizat.

M xDrive permite conducătorului şi să adapteze caracteristicile şi performanţele sistemului de tracţiune integrală în funcţie de situaţia de condus şi de preferinţele individuale ale acestuia. Setarea dorită poate fi selectată direct din meniul Setup al sistemului de operare specific M, unde există posibilitatea de a alege între trei moduri diferite de transmisie a puterii. În setarea 4WD implicită, sistemul de tracţiune integrală oferă tracţiune maximă şi manevrabilitate controlabilă cu precizie, menţinând în acelaşi timp o livrare distinctă a puterii către puntea spate. Activarea modului 4WD Sport direcţionează o proporţie şi mai mare din cuplul motor către roţile spate, chiar şi în situaţii de condus extrem de dinamice, rezultatul fiind o agilitate mai accentuată. Controlul liniar al forţelor laterale, atât de caracteristică modelelor M, face posibilă acum executarea de derapaje controlate. Conducătorii pot şi să oprească complet sistemul DSC şi să activeze modul 2WD, unde puterea este transmisă numai către roţile spate. Dacă este comandat M Traction Control opţional, sistemul de control al tracţiunii poate fi reglat fin în 10 trepte, în acelaşi mod ca la modelele cu tracţiune spate până la un mod fără nicio intervenţie din partea sistemelor de control al şasiului pentru stabilizarea automobilului, permite conducătorilor experimentaţi să se bucure de o experienţă de condus de o puritate remarcabilă şi să-şi perfecţioneze abilităţile cu ajutorul M Drift Analyzer, o altă dotare opţională.

Conducătorii îşi pot seta şi salva modul M xDrive preferat ca parte a celor două configuraţii individuale M1 şi M2, împreună cu setările pentru caracteristicile motorului, răspunsul amortizoarelor, caracteristicile direcţiei, sistemul de frânare şi alţi parametri. Oricare dintre configuraţii poate fi accesată instantaneu în orice moment, apăsând unul dintre cele două butoane M de pe volan.

Sentiment M individual: şase modele, fiecare cu propriul caracter.

Prin adăugarea în gamă a celor două variante de model cu tracţiune integrală, BMW M GmbH oferă acum o varietate de neegalat de modele de înaltă performanţă în clasa medie. BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé oferă soluţii unice faţă de rivali prin combinaţia lor de tracţiune spate şi cutie de viteze manuală cu şase trepte. Puterea este transferată către puntea spate şi la BMW M3 Competition Sedan şi BMW M4 Competition Coupé, dar printr-o transmisie M Steptronic cu opt trepte. cu Drivelogic.

Acum, acestui cvartet i se alătură noile BMW M3 Competition Sedan cu M xDrive şi BMW M4 Competition Coupé cu M xDrive. Aceasta înseamnă că cea mai recentă generaţie de modele cuprinde deja şase automobile cu caractere distincte, fiecare oferind propria reţetă individuală pentru un automobil sport sublim, de înaltă performanţă, care oferă şi posibilitatea de utilizare zilnică fără restricţii. Iar clienţii vor găsi în curând posibilităţi şi mai mari pentru a potrivi abordarea distinctivă BMW M a condusului de înaltă performanţă cu stilul lor personal atunci când noua generaţie BMW M4 Cabrio se va alătura gamei de modele la sfârşitul acestui an.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: