Fotocredit:
Suzuki
Dezvăluit la sfârșitul anului trecut pe piața din Japonia, noul Suzuki Swift a fost prezentat și europenilor, pe "scena" Salonului Auto de la Geneva. Cu un design mai expresiv ca niciodată, o platformă tehnică nouă și motorizări mai eficiente, noul Swift promite să se muleze la fix pe gusturile clienților de pe Vechiul Continent, încă amatori de automobile veritabile de clasă mică.
Construit pe așa numita platformă HEARTECT, utilizată și de noile Baleno și Ignis, noul Suzuki Swift - ajuns acum la cea de-a patra generație - este semnificativ mai ușor decât predecesorul său, reducerea masei ajungând și până la 120 de kg, în funcție de versiunea configurată. Astfel, cel mai ușor Swift nu cântărește mai mult de 840 de kg, o valoare excepțională pentru segmentul mașinilor de clasă mică.
Ca și dimensiuni, noul Swift este cu 10 mm mai scurt decât vechiul model, plusând însă la capitolele lățime și ampatament, cu 40 și respectiv 20 de mm. Evident, mărirea ampatamentului va oferi mai mult spațiu pasagerilor de pe bancheta spate, aceștia având parte și de mai mult loc pentru cap, n ciuda faptului că înălțimea noului model a scăzut cu 15 mm.
Volumul portbagajului a fost la rândul său crescut cu 54 de litri, peste cei 200 de litri oferiți de generația precedentă.
Reconfigurarea dimensiunilor a pemis obținerea unei raze de bracaj scăzută cu 40 de cm, în timp ce noul design exterior a dus la obținerea unei eficiențe aerodinamice mai bune cu opt procente.
Același design exterior aduce blocuri optice care utilizează din plin "binefacerile" tehnologiei LED, farurile putând fi dotate opțional, pe lângă luminile de zi cu LED oferite standard, cu elemente optice performante ce garantează o iluminare sporită pe timp de noapte. Clienții vor avea la dispoziție șapte culori pentru caroserie, dar și alte patru combinații bi-ton, precum cele oferite de Vitara.
La interior Suzuki a reunit toate elementele lăudate în ultima vreme de jurnaliști sau clienți, elementul cel mai ușor de recunoscut fiind ecranul tactil de 7 inch pe care sistemul de infotainment își afișează interfața impecabil organizată. Sistemul multimedia este compatibil Apple CarPlay, Android Auto sau MirrorLink, oferind conexiuni Bluetooth, USB și SD. Iese în evidență și noul volan, ale cărui comenzi au fost regândite pentru o și mai ușoară utilizare.
Gama de motorizări oferită alături de noul Suzuki Swift cuprinde noul propulsor 1.0 BOOSTERJET de 112 CP, unitatea aspirată DUALJET de 1.2 litri de 90 de CP, precum și versiunea mild hibrid SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) ce va fi disponiblă în combinație cu ambele motorizări amintite mai sus. Motoarele pot fi cuplate la o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, la una de tip CVT sau la una automată, cu șase trepte. Clienții vor putea configura mașina și în variantă 4WD.
Șasiul noului Suzuki Swift a fost special dezvoltat pentru a se mula pe condițiile de rulare din Europa, caracteristicile sale finale fiind rezultatul unor teste intensive efectuate de ingineri pe drumuri variate de pe tot cuprinsul continentului.
Noul Swift va fi unul dintre cele mai dotate automobile de clasă mică atunci când vorbim de sistemele de siguranță activă și de asistență a șoferului, urmând a oferi în standard sau opțional tehnologii e permit frânarea automată la detectarea obsacolelor, păstrarea benzii de circulație, rularea în regim de cruise control adaptiv sau adaptarea luminii farurilor în funcție de traficul din fața mașinii.
Cea de-a patra generație Suzuki Swift va ajunge în showroom-urile din Europa în luna aprilie a acestui an.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: