Fotocredit:
media.renault.com
Francezii de la Renault au anunţat astăzi, prin intermediul unui comunicat de presă, faptul că vor lansa şi în afara Franţei micuţa maşină electrică Zoe, în doar câteva luni.
Dezvăluită oficial anul trecut la Salonul Auto de la Geneva, Renault Zoe reprezintă emblema planului strategic al francezilor, intitulat Drive the Change 2016 - prin care aceştia şi-au propus o creştere durabilă a grupului auto precum şi asigurarea unui flux constant de venituri din vânzările de automobile. Acest plan a fost iniţiat în 2011 şi se întinde ca durată până în 2016.
Zoe a fost primul automobil Renault gândit încă de la început ca şi o maşină 100% electrică şi costă în Franţa 13.700 de euro - la care se adaugă un contract de închiriere a bateriilor pe 3 ani, cu un cost de 79 de euro pe lună.
Autonomia oficial declarată (în condiţii ideale) poate atinge 210 km, în condiţii normale de utilizare însă aceasta situându-se undeva între 100 şi 150 de km. Bateriile se pot încărca şi prin recuperarea energiei de la frânare, printr-un sistem dezvoltat împreună cu Bosch. La o cât mai bună eficienţă de rulare contribuie şi anvelopele special concepute de către Michelin, botezate Energy E-V.
Cum căldura generată de un motor clasic, termic, lipseşte în cazul lui Zoe, francezii au gândit şi realizat un sistem ce se bazează pe o pompă de căldură, care înmagazinează căldura din exteriorul maşinii, pentru o a putea ulterior furniza atunci când este nevoie ca habitaclul să fie încălzit. Specialiştii Renault spun că în acest fel temperatura optimă se atinge mult mai uşor la interior şi deasemenea poate fi menţinută la un nivel constant cu un consum mult mai mic de energie.
De la interior nu lipsesc o serie de tehnologii speciale cum ar fi My Z.E. Connect sau My Z.E. interactive, prin care posesorul de Zoe poate controla şi vedea direct de pe smartphone-ul său o multitudine de funcţii ale maşinii. Nu lipseşte nici sistemul multimedia R-Link, care grupează toate funcţiile ce ţin de multimedia la un loc, prin intermediul unui ecran tactil de 7 inch.
Sistemul de încărcare a bateriilor este patentat de Renault, se numeşte Chameleon şi poate în doar 30 de minute să aducă încărcarea la un nivel de 80 de procente, de la o sursă cu puterea de 43 de kW. Dacă se doreşte folosirea unor puteri mai mici de încărcare, de 11 sau 22 de kW, atunci încărcarea durează două respectiv o oră.
Rămâne de văzut de ce succes se va bucura în rândul europenilor, atunci când va ajunge în showroom-uri.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: