Fotocredit:
Mercedes-Benz România
Miercuri, 14 septembrie, Mercedes-Benz România a dat startul evenimentului Roadshow 2016. Urmând a se desfășura până în prima zi a lui octombrie, sub sloganul "Welcome to the World of the Stars", inedita campanie are drept scop apropierea fanilor și a potențialilor clienți de produsele mărcii din Stuttgart, dar și de modelele ce poartă sigla smart. Activitățile RoadShow 2016 au loc în mare parte în cadrul Academiei Titi Aur, dar și la sediul expoziției permanente "Țiriac Collection".
"Prin intermediul acestui eveniment oferim o experiență inedită clienților și colaboratorilor noștri, prezentându-le în același timp cele mai noi modele ale brand-ului. Astfel, ne propunem să împărtăşim cu invitații noștri experiența incomparabilă de a conduce un Mercedes-Benz direct pe autodrom şi confortul de a avea toate opţiunile moderne la o atingere distanță", a declarat Philipp Hagenburger, CEO Mercedes-Benz România.
Și cum prima zi a fost dedicată reprezentanților presei auto, am fost prezenți încă de dimineață în baza dezvoltată cu atâta pasiune de Titi Aur și oamenii săi, nerăbdători să urmăm toate secțiunile programului descris în mapa de prezentare. Și cum cei prezenți au fost împărțiți în patru grupe "colorate", nuanța verde de pe badge-ul de la gât ne-a rezervat următorul "meniu" - tururi rapide cu patru modele AMG pe circuitul ATA, un traseu onroad pe DN 1B spre Ploiești la volanul noului Mercedes-Benz GLC Coupe sau conducând C-Class Coupe și o secțiune dedicată noului E-Class și în care ne-au fost prezentate sistemele de siguranță activă și de asistență a șoferului. Ce-a de-a patra secțiune a programului ne-a făcut cunoștință cu noile modele plug-in hybrid lansate de Mercedes-Benz (C 350e, GLE 500e), dar și cu B 350e - model 100% electric. Finalul testelor ne-a găsit la volanul unui senzațional G-Class care ne-a arătat incredibilele sale capabilități în off-road, pe poligonul dedicat din cadrul ATA.
În curtea Academiei Titi Aur au mai putut fi admirate modele aparte din portofoliul germanilor, printre care s-au numărat Mercedes-AMG GT S, Mercedes-AMG C 63 Coupe, C-Class Cabrio, S-Class Cabrio sau SL 400, dar și "buburuzele" smart fortwo, fortwo cabrio, forfour și smart Brabus.
Dar să revenim la activitățile amintite mai sus. Testele de pe circuitul ATA le-am început la volanul unui Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC, propulsat de motorul 2.0 biturbo ce produce 380 de CP și care poate accelera mașina de la 0 la 100 de km/h în 4.4 secunde. Chiar dacă genele AMG se văd încă de la primele accelerări, centrul de greutate ceva mai ridicat îți arată destul de rapid limitele în virajele strânse. Lucru inexistent însă la următorul model în care am urcat - Mercedes-AMG A 45 4MATIC care, având sub capotă același motor, reușește să te impresioneze pe deplin, dovedindu-ți încă o dată că este unul dintre cele mai bune hot hatch-uri compacte disponibile pe piață la ora actuală.
Al treilea model de pe lista AMG a fost noul Mercedes-AMG SLC 43. Ajutat de motorul V6 3.0 de 367 de CP, dar și de faptul că tot cuplul motor era livrat doar către puntea spate, roadsterul ce a înlocuit bătrânul SLK a fost de departe cel mai distractiv de condus, lăsându-te să te joci cu ușoare derapaje la ieșirile din viraje. Propulsat de același motor de sub capota lui SLC 43, ultimul model testat a fost noul C 450 AMG 4MATIC, versiune ce se situează în gama C-Class sub versiunile Mercedes-AMG C 63 și C 63 S. "Trădat" de gabaritul serios, dar și de dimensiunile nu foarte mici, sedanul C 450 AMG s-a dovedit a fi cel mai puțin potrivit model pe un circuit "de buzunar", așa cum este cel de la ATA. Performanțele sale dinamice (0-100km/h în 4.9 secunde, 250 de km/h viteză maximă, limitată electronic) îl recomandă însă drept un extraordinar automobil care să înghită kilometri pe șosele de mare viteză.
După o oră de distracție, am părăsit secțiunea dedicată AMG cu zâmbetul pe buze, dar și cu regretul că timpul trece mult mai repede decât ți-ai dori.
Ne-am urcat apoi la volanul noului Mercedes-Benz GLC Coupe, prezent la eveniment în versiunea de motorizare 250d (motor diesel 2.2 litri, 204 CP). Capabil să accelereze de la 0 la 100 de km/h în 7.6 secunde, dar cu un consum mixt anunțat de doar 5.5 l/100km, noul GLC 250d Coupe poate reprezenta un compromis perfect pentru cei ce doresc un SUV cu alură de coupe, nu atât de mare ca GLE Coupe, dar care oferă suficient spațiu pentru patru persoane, un portbagaj generos, dar și o atmosferă interioară foarte apropiată de ceea ce oferă C-Class. Pachetul AIR BODY CONTROL, cu posibilitatea alegerii modului de setare al suspensiilor oferă, la extreme, atât un comportament dinamic în viraje, dar și un confort incredibil pe suprafețele prost asfaltate. Nu trebuie uitată nici cutia de viteze 9G-TRONIC, produsă și la Sebeș, extrem de rapidă și care permite rularea la viteze de peste 120-130 de km/h cu acul turometrului mult sub indicația de 2.000 rpm. Prețul de start pentru versiunea condusă - 37.950 de euro, fără TVA.
Confortul din GLC Coupe a fost repede dat uitării de suspensiile dure oferite de C-Class Coupe, o mașină extraordinară însă prin configurația interiorului, dar mai ales prin stabilitatea pe viraje. Am avut la dispoziție versiunile C 200 Coupe și C 220d Coupe, prima dintre ele fiind preferata noastră - motorul de 2.0 litri ajutat de turbină urcă rapid în ture, sunetul produs este mult mai plăcut urechilor, iar cei 184 de CP produși pot alerga mașina în cel mai plăcut mod posibil. Spre deosebire de GLC Coupe, C-Class Coupe utilizează o cutie de viteze 7G-TRONIC PLUS, la fel de rapidă însă în schimbarea treptelor. Mercedes-Benz C 200 Coupe are un preț de pornire de 32.600 de euro, fără TVA.
Revenirea în complexul Academiei Titi Aur ne-a dus în sectorul dedicat testării sistemelor de siguranță activă oferite de noul Mercedes-Benz E-Class, limuzină a cărei nouă generație nu poate să nu te impresioneze. Dacă silueta exterioară este una familiară grație asemănărilor cu "frații" C-Class și S-Class, odată urcat la volan noul interior te copleșește pur și simplu prin design, calitatea materialelor, dar mai ales prin avalanșa de tehnologii ce vin să te ajute și pot fi controlate prin intermediul celor două ecrane uriașe amplasate pe planșa de bord.
Am putut testa pe pielea nostră diferențele enorme între rularea cu sistemele de siguranță și asistență activate și, ulterior, dezactivate. Noul E-Class este o mașină aproape imposibil de scăpat de sub control chiar dacă situațiile de trafic implică manevreve bruște de evitare, viraje luate pe supafețe acoperite cu apă, dar este în același timp și o adevărată "uzină inteligentă", capabilă să oprească singură în cazurile în care cel aflat la volan nu observă pietonii sau alte mașini apărute în față.
Am testat acest lucru la viteze de până în 60 de km/h, manechinul de test fiind întotdeauna cruțat de noul E-Class, chiar dacă privirea celui aflat la volan nu era îndreptată spre înainte și piciorul nu apăsa deloc pedala de frână. Prețul de start pentru noul Mercedes-Benz E-Class în versiunea E 200 este de 39.595 euro, fără TVA, în timp ce varianta E 220d are un preț de start de 41.995 de euro, fără TVA.
Un nou test de drum ne-a dezvăluit noile GLE 500e 4MATIC și C 350e, modele plug-in hybrid capabile să ruleze până la 30 de km în modul 100% electric. Sub capota lui GLE 500e 4MATIC stă motorul V6 de 3.0 litri pe benzină ce furnizează 333 de CP, la care se mai adaugă alți 116 CP livrați de o unitate electrică. Bateria sistemului electric este amplasată sub podeaua portbagajului și poate fi încărcată de la priză sau prin recuperarea energiei cinetice pierdute pe decelerare, în timpul mersului. Prețul de start pentru noul Mercedes-Benz GLE 500e 4MATIC - 62.250 euro, fără TVA.
Noul Mercedes-Benz C 350e este propulsat de un motor pe benzină turbo de 2.0 litri, ce oferă 211 CP și de uul electric ce adaugă în sistem alți 80 de CP. Puterea totală ajunge astfel la 279 de CP și permite o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 5.9 secunde. Dacă se rulează în modul combinat de propulsie, C 350e promite un consum de doar 2.1 l/100km, acesta fiind capabil la rândul său să ruleze doar cu ajutorul unității electrice pentru maximum 30 de km. Prețul de start pentru Mercedes-Benz C 350e este de 43.065 euro, fără TVA.
Am condus și "electricul" B-Class Electric Drive, vândut sub indicativul B 250e, cu un preț de start de 32.900 de euro, fără TVA. Experiența în sine nu este una foarte spectaculoasă, dacă luăm spre comparație rivalul BMW i3, asemănările mult prea mari cu modelele normale B-Class tăind mult din senzațiile pe care ți le oferă condusul unui automobil electric. Așteptăm cu interes lansările viitoarelor modele electrice Mercedes-Benz, Salonul Auto de la Paris rezervându-ne niște surprize în acest sens.
Până atunci nu ne rămâne decât să amintim câteva caracteristici tehnice din fișa lui B 250e - motor electric ce furnizează 180 de CP și 340 Nm cuplu maxim, accelerație de la 0 la 100 de km/h în 7.9 secunde și autonomie de maximum 228 de km cu un "plin" de baterie. Acesta din urmă poate fi încărcată de la o stație rapidă în circa 3-4 ore, o priză de casă putând face același lucru în nu mai puțin de 9 ore.
La final, poligonul off-road din incinta ATA ne-a arătat de ce este în stare "monstrul" G-Class, prezent la aveniment în versiunea G 350d (motor 3.0 V6, 245 CP). Cu un sistem de tracțiune integrală excepțional și posibilități "infinite" de blocare a diferențialelor, G-Class este capabil să urce și să coboare rampe sau pante cu un unghi de înclinare anormal de mare, prima trecere pe traseul din teren accidentat fiind una greu de uitat, pentru multă vreme de-acum înainte.
Poate cea mai spectaculoasă zonă a poligonului este cea unde mașina se înclină lateral și din care am fi putut baga mâna în foc că nu vom mai ieși întregi. "Distracția" G-Class are însă și un preț pe măsură - de la 75.565 euro în sus, sumă la care se adaugă TVA.
Cam aceasta a fost aventura numită Mercedes-Benz Roadshow 2016, cu mențiunea că cei care doresc să participe la ea pot completa formularul de înscriere de pe site-ul dedicat - www.roadshow2016.ro, în condițiile în care ar mai exista locuri libere...
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: