Fotocredit:
Mercedes-AMG
Mercedes-AMG a dezvăluit vineri seară noul GT R, cel mai puternic model din portofoliul său. Evenimentul de prezentare l-a avut ca și invitat special pe Lewis Hamilton, englezul făcând câteva demonstrații pe circuitul din Brooklands., care găzduiește așa numitul centru "Mercedes-Benz World".
"Bestia de pe Green Hell", așa cum a fost ea botezată de germani, își are rădăcinile în varianta pentru competiții GT3, model special dezvoltat de Mercedes-AMG pentru echipele private ce participă în cursele de GT. Grila frontală cu nervurile verticale și imensul eleron spate sunt poate cele mai importante elemente ale caroseriei ce leagă noul Mercedes-AMG GT R de lumea curselor dar și de trecutul Mercedes-Benz în motorsport.
Numeroasele elemente cu rol aerodinamic aplicate caroseriei, gândite de către inginerii Mercedes-AMG, fac din noul GT R una dintre cele mai eficiente mașini de stradă din acest punct de vedere, în timp ce sporirea lățimii mașinii cu 46 de mm pe față și cu 57 de mm pe spate a permis montarea un jante mai late, încălțate cu anvelope pe măsură (275/35 ZR 19 pe față și 325/30 ZR 20 pe spate, marca Michelin Pilot Sport Cup 2), pentru o și mai bună stabilitate și aderență la astfalt. Bara față găzduiește în partea sa inferioară un spoiler din fibră de carbon care coboară automat cu 4 cm la viteze de peste 80 de km/h, pentru a crea o apăsare aerodinamică suplimentară.
Suspensiile în cazul noului Mercedes-AMG GT R sunt unele care combină posibilitatea reglării manuale în funcție de dorințele șoferului cu tehnologia AMG RIDE CONTROL care adaptează setările suspensiei în mod continuu, în funcție de viteză, de configurația curbelor sau de condițiile de drum. Mai mult, cel aflat la volan are la dispoziție trei moduri de configurare a caracteristicilor dinamice ale mașinii, grupate sub umbrela AMG DYNAMIC SELECT. Sunt disponibile astfel modurile Comfort, Sport, Sport Plus, Individual și Race, fiecare oferind caracteristici de rulare specifice numelui.
Sub capota noului Mercedes-AMG GT R stă același V8 bi-turbo de 4.0 litri regăsit și pe versiunile GT și GT S, dar care a fost upgradat pentru a oferi 585 de CP și 700 de Nm cuplu maxim, disponibil între 1.900 și 5.500 rpm. Cuplul motor este transmis la roți prin intermediul unei cutii de viteze AMG SPEEDSHIFT DCT 7, special modificată pentru a oferi cele mai bune reprize și schimbări de treaptă.
Noul Mercedes-AMG GT R poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 3.6 secunde, fiind capabil să atingă 318 km/h viteză maximă.
Primele comenzi pentru GT R vor putea fi plasate începând cu 21 noiembrie 2016, lasanarea pe piață în Europa urmând a fi făcută abia în martie 2017.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: