Fotocredit:
Ford
Ford a prezentat astăzi pe piața din Europa noul KA+, model "importat" din India și care se vinde acolo de ceva vreme, la fel și pe piața sud-americană. Față de vechile generații Ka, noul KA+ a crescut în dimensiuni și se dorește a fi o alternativă pentru cele mai ieftine modele din segmentul inferior al clasei mici, printre care se numără și Dacia Sandero.
Prețul de start de 9.990 de euro vine să confirme ambițiile Ford de a cuceri o parte din respectiva piață, iar zonurile potrivit cărora constructorul american va asambla în viitorul nu foarte îndepărtat noul KA+ la Craiova au fost întărite de hotărârea Ford de a fabrica și EcoSport în România, SUV ce se fabrică la ora actuală împreună cu Ka în uzina din Chennai, India.
Noul Ford KA+ va fi oferit doar în versiunea de caroserie cu cinci uși, lungimea sa de puțin sub patru metri oferind spațiu suficient pentru patru persoane, dar și o manevrabilitate excelentă în aglomerațiile urbane. Portbagajul cu un volum de 270 de litri asigură spațiul necesar bagajelor spațiu ce poate fi extins prin rabatarea banchetei spate în sistem 60/40.
Pe lângă portbagaj, șoferul și pasagerii mai au la dispoziție o mulțime de alte spații de depozitare amplasate în zone ușor accesibile din habitaclu Printre ele se numără și suporții pentru sticle de 1.0 litru situate în fețele ușilor față.
Pentru a menține prețul de vânzare cât mai jos, Ford a ales să motorizeze noul KA+ cu un propulsor aspirat de 1.2 litri Duratec, derivat din "bătrânul" motor de 1.25 litri care a făcut o lungă carieră pe Fiesta. Propulsorul va fi oferit în două variante de putere - 70 sau 85 de CP.
Pentru a răspunde pretențiilor ridicate ale europenilor în materie de ținută de drum, inginerii Ford Europa au modificat substanțial trenul de rulare comparativ cu modelul vândut în afara Europei. În materie de siguranță ștacheta a fost la fel de mult ridicată, noul KA+ beneficiind de ESP sau de șase airbaguri.
Ca și niveluri de echipare, noul KA+ va fi vândut în strânsă legătură cu versiunile de motorizare, cea de 70 de CP oferind strictul necesar în materie - aer conditionat manual, sistemele Ford SYNC și MyKey, dar și închidere centralizată cu telecomandă, geamuri electrice față, sistem de asistență a pornirii din rampă sau cruise control.
Cei care vor alege varianta 1.2 de 85 de CP vor putea configura mașina cu o serie de dotări suplimentare opționale, printre care se numără climatizare automată, volan îmbrăcat în piele, scaune încălzite, radio digital DAB, senzori de parcare, geamuri electrice spate, oglinzi încălzite și rabatabile electrice sau jante din aliaj ușor pe 15 inch.
Primele comenzi pentru noul Ford KA+ vor putea fi făcute chiar din luna iunie, livrările primelor unități urmând a putea fi onorate spre sfârșitul anului.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: