Știri

Euro NCAP a publicat rezultatele primelor teste din 2016. Și-au făcut debutul astfel primele teste duale

Fotocredit: 

Euro NCAP
Toyota Prius 2016 - Euro NCAP
Organizația Euro NCAP a publicat astăzi primele rezultate ale testelor sale ce includ noul capitol legat de sistemele automate de frânare pentru protecția pietonilor. Astfel, primul model testat după noile reguli a fost noua Toyota Prius, care a obținut maximul de cinci stele.
 
Cele mai noi generații ale sistemelor de de frânare automată în situațiile ce se pot solda cu accidente mai mult sau mai puțin grave sunt capabile nu numai să detecteze comportamentul automobilelor din față, dar și să urmărească posibilele situații pericloase generate de apariția neașteptată pe carosabil a pietonilor.
 
Toyota Safety Sense - Euro NCAP
 
În tesarea noului Prius, tehnologia Toyota Safety Sense a făcut față cu brio încercărilor la care a fost supusă mașina de către Euro NCAP, reușind să evite coliziunile cu pietonii neatenți la viteze de până la 60 de km/h. Atunci când un pieton apare în fața mașinii dintre alte automobile parcate pe lateral, mașina japoneză poate evita accidentele la viteze de până în 20 de km/h și poate limita urmările lovirii unui pieton la viteze de până în 40 de km/h.
 
Testarea sistemelor de asistență la frânare pentru evitarea lovirii pietonilor nu este singura premieră oferită de Euro NCAP, organizația cu sediul central la Bruxelles introducând și așa numitele teste duale, ce supun același model de mașină, dar echipată diferit în materie de siguranță, la aceleași serii de teste. Prima varianta de echipare este în concordanță cu minimul cerut de legislația europeană, în timp ce a doua variantă presupune dotarea automobilului cu un așa numit "pachet de siguranță" ce include toate dotările dezvoltate de respectivul producător în direcția siguranței pasagerilor sau pietonilor.
 
Prima mașină testată în modul dual a fost noul Suzuki Baleno, care a obținut trei stele în cazul echipării de bază și patru stele dacă a fost dotat cu tehnologia Radar Brake Support ce include sistemul de frânare automată în caz de accident iminent.
 
Iată și notele obținute de cele două mașini, primele testate de Euro NCAP în 2016:
 
Protecţia pasagerilor adulţi:
Toyota Prius - 92%
Suzuki Baleno (Standard) - 85%
Suzuki Baleno (Safety Pack) - 80%
 
Protecţia copiilor de la bord:
Toyota Prius - 82%
Suzuki Baleno (Standard) - 73%
Suzuki Baleno (Safety Pack) - 73%
 
Protejarea pietonilor:
Toyota Prius - 77%
Suzuki Baleno (Standard) - 65%
Suzuki Baleno (Safety Pack) - 65%
 
Sistemele de siguranţă:
Toyota Prius - 85%
Suzuki Baleno (Standard) - 43%
Suzuki Baleno (Safety Pack) - 25%

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: