Fotocredit:
Dacia
Numărul automobilelor noi înmatriculate în România în 2015 a crescut cu 15.6% față de anul precendent, conform statisticilor publicate astăzi de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Astfel, anul trecut s-au vândut la noi 81.162 de maşini, față de puțin peste 70.000 în 2014.
Cum era de așteptat, în topul preferințelor românilor a stat Dacia, constructorul din Mioveni comercializând 26.840 de automobile noi, cu aproape 20% mai multe față de 2014. Locul doi aparține SKODA, cu 7514 mașini vândute (+8.8% mai multe), în timp ce pe trei stă Volkswagen care a vândut la noi anul trecut 7184 de mașini noi, cu aproape 10 procente mai multe față de 2014.
Iată topul primelor 10 branduri, după cifrele de vânzări din 2015, în România:
Dacia (26.840 unitati, +19.9%)
SKODA (7.514 unitati, +8,8%)
Volkswagen (7.184 unitati, +10,2%)
Ford (5.749 unitati, +0,49%)
Renault (4.900 unitati, +19,7%)
Opel (3.310 unitati, -9%)
Toyota (2.863 unitati, +24,5%)
Mercedes-Benz (2.742 unitati, +18,3%)
Hyundai (2.742 unitati, +10,43%)
Fiat (2.143 unitati, +14,42%)
De remarcat poziția a 8-a ocupată de Mercedes-Benz, germanii câștigând pe plan local bătălia cu BMW și Audi, care au vândut la noi anul trecut 1.973, respectiv 1.389 de mașini noi.
Și ca fapt divers, în 2015 s-au mai vândut în România doar două Chevrolet-uri noi, după ce producătorul american s-a retras de pe piața Europeană, o singură mașină Lada, 5 Ferrari, 5 Lamborghini și un Rolls-Royce. Niciun român nu a cumpărat noul Mercedes-Maybach.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: