Fotocredit:
Hyundai
Hyundai a publicat primele imagini ce ne înfățișează noul IONIQ, un autovehicul revoluționar ce poate fi configurat ca și automobil hybrid, plug-in hybrid sau 100% electric atunci când va fi lansat în producția de serie. Constructorul coreean ne prezintă totodată și primele detalii tehnice care stau la baza lui IONIQ.
Hyundai IONIQ este construit așadar pe un șasiu special ce folosește în proporție de 53% aliaje speciale din oțel ce sunt combinate cu elemente ușoare din aluminiu. Noul model face o economie de aproape 13 kg în greutate prin folosirea aluminiului și în construcția capotei, hayonului sau a componentelor suspensiei. Poziționarea bateriilor în partea din față și cât mai jos posibil coboară la maximum centrul de greutate pentru un cât mai bun comportament dinamic. La acest din urmă lucru contribuie și suspensia de tip multi-link de pe puntea spate.
Cum spuneam, IONIQ va putea fi configurat în toate cele trei soluții consacrate drept ECO pe piață - hybrid, plug-in hybrid sau 100% electric. Prima versiune ce va apărea pe piață va fi cea hybridă, ce combină pentru propulsie un motor pe benzină GDi de 1.6 litri dezvoltat special pentru acest tip de autovehicule cu un motor electric. Totalul puterii oferite de cele două motoare ajunge la 152 de CP. Motorul electric este alimentat de o baterie Li Ion cu performanțe sporite de încărcare/descărcare.
Puterea este transmisă la roți prin intermediul unei cutii de viteze automate cu dublu-ambreiaj DCT.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: